logo
امروز : سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۱
[ شناسه خبر : ۴۱۲۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
انتخابی جام‌جهانی فوتبال؛

فصل انتقام فرا رسید

فصل-انتقام-فرا-رسید
تیم ملی فوتبال کشورمان امشب به مصاف تیم ملی قطر خواهد رفت؛ یک بازی ساده که برای ایران اهمیت دوچندانی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ در چارچوب هفته چهارم رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی 2026، تیم ملی فوتبال کشورمان در جدالی حساس و حیاتی به مصاف تیم ملی قطر خواهد رفت. قطر که مدافع عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیاست، بی‌تردید یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین رقبای ایران در این تورنمنت بوده و نتیجه این بازی بر چیدمان صعود، تأثیر به‌سزایی خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید

تیم ملی فوتبال ایران که در سه بازی ابتدایی خود در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی موفق به کسب 7 امتیاز شده و هیچ گلی هم دریافت نکرده، با اتکا به کسب دو پیروزی و یک تساوی در خانه حریف و هم‌چنین کمربند دفاعی محکم علی‌رغم تغییرات پی‌درپی در چیدمان و آرایش خط دفاع، به مصاف عنابی‌هایی خواهد رفت که از سه بازی مجموعاً 4 امتیاز کسب کرده‌اند.

اختلاف امتیازی تیم ملی فوتبال کشورمان با قطر، 3 امتیاز است و این به آن معناست که قطری‌ها درصدد کسب پیروزی به هر قیمتی هستند تا بتوانند تا رده سوم، بلکه رده دوم هم صعود کنند و نیم‌نگاهی به جایگاه ایران و یا حتی ازبکستان در صدر جدول خواهند داشت. در جدول ایران دوم است و قطر چهارم اما چیدمان نهایی جدول به نتایج سایر تیم‌ها نیز بستگی خواهد داشت.

یوزهای پارسی در پی تصمیم بی‌سابقه و عجیب فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا، مجبور به میزبانی از تیم ملی فوتبال قطر در ورزشگاه راشد شهر دبی کشور امارات‌متحده‌عربی هستند و بدین‌ترتیب بر اثر این سیاست‌گذاری، تیم ملی از میزبانی از عنابی‌ها در استادیوم امام رضا (ع) مشهد مقدس محروم شده و چشم به‌راه ایرانیان مقیم دبی است که از تیم ملی حمایت کنند.

یوزهای پارسی در پی تصمیم بی‌سابقه و عجیب فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا، مجبور به میزبانی از تیم ملی فوتبال قطر در ورزشگاه راشد شهر دبی کشور امارات‌متحده‌عربی هستند و بدین‌ترتیب بر اثر این سیاست‌گذاری، تیم ملی از میزبانی از عنابی‌ها در استادیوم امام رضا (ع) مشهد مقدس محروم شده و چشم به‌راه ایرانیان مقیم دبی است که از تیم ملی حمایت کنند.

بدون تردید بازی امروز ایران و قطر تداعی‌کننده یک خاطره تلخ برای ما ایرانی‌هاست؛ ۲۵۱ روز قبل و چهارشنبه تلخ ورزشگاه الثمامه قطر که شکست عجیب 3 بر 2 شاگردان امیر قلعه‌نویی در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 و خداحافظی پسران سپیدپوش ایران از این تورنمنت را در پی داشت، شکستی که بعید است هرگز از حافظه تاریخ ایران پاک شود.

شاید این بازی، فرصتی باشد برای خندیدن پس از گریستن. هر چند به قول مهدی طارمی، هزار بار هم که قطر را ببریم نمی‌تواند انتقام آن شکست را بگیرد چون ما در روزی که نباید به قطر می‌باختیم، شکست خوردیم. در جام ملت‌های آسیا سه بار با قطر رودررو شده‌ایم که دو بار آن را پیروز بوده‌ایم و یک شکست را تجربه کرده‌ایم؛ همان شکست 18 بهمن لعنتی.

قطر که اکنون در جایگاه ۴۴ دنیا و پنج رنکینگ آسیا قرار گرفته و با ایران به عنوان تیم دوم قاره در دنیا اختلافی ۲۵ پله‌ای دارد، این مرحله از مقدماتی جام جهانی را اصلا خوب شروع نکرد و پس از شکست ۳ بر یک خانگی مقابل امارات در بازی با کره شمالی هم با تساوی ۲_۲ متوقف شد اما در دیدار هفته سوم خود مقابل قرقیزستان به برتری 3 بر یک دست یافت.

در سوی مقابل شاگردان قلعه‌نویی پس از دو پیروزی با نتایج مشابه یک بر صفر در بازی با قرقیزستان و امارات، در خانه ازبک‌ها در شرایطی که از دقیقه ۵۵ با اخراج صالح حردانی ۱۰ نفره به کار ادامه دادند به تساوی بدون گل قناعت کردند‌. ایران در این مسابقه سامان قدوس و حردانی را بدلیل محرومیت در اختیار ندارد و ابوالفضل جلالی نیز بدلیل مصدومیت مجبور به ترک اردو شد.

در مجموع، در ۱۰ بازی مستقیم بین این دو تیم در مقدماتی جام‌های جهانی، تیم ملی قطر فقط یک بار در سال 1997 پیروز شده و هشت گل به ثمر رسانده، در حالی که ایران ۶ پیروزی کسب کرده و ۱۶ گل وارد دروازه قطر کرده. این دو تیم سه بار نیز به تساوی رسیده‌اند و دیدار امشب، یازدهمین دیداری است که پسران ایران با عنابی‌های خلیج‌فارس خواهند داشت.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۹
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۲۳
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۲
  • غروب آفتاب : ۱۷:۴۰
  • اذان مغرب : ۱۷:۵۹
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۱۹