logo
امروز : سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۴
[ شناسه خبر : ۴۱۲۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

هیچ کلاسی در خرم‌‌دره بدون معلم نیست

-هیچ-کلاسی-در-خرم‌‌دره-بدون-معلم-نیست
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در سال ۱۴۰۲ با کمبود نیروی انسانی مواجه بودیم که حدود ۲۰ درصد مدارس را تحت تأثیر قرار داد. اما با جذب نیروهای جدید، این مشکل کاهش یافته و در حال حاضر هیچ کلاسی در شهرستان خرم‌‌دره بدون معلم نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ علی اسماعیلی در جلسه حل مشکلات شهرستان خرم‌دره با اشاره به توسعه فضاهای آموزشی در مدرسه سمپاد دخترانه این شهرستان، اطمینان داد که دانش‌آموزان از امکانات بیشتری بهره‌مند خواهند شد.

بیشتر بخوانید

وی همچنین افزود: مدرسه سمپاد خرمدره یکی از مدارس نمونه استان زنجان است.

اسماعیلی با تأکید بر اهمیت خروجی امتحانات نهایی به عنوان یکی از شاخص‌های سنجش عملکرد آموزش و پرورش، تصریح کرد: از سال ۱۴۰۰ که مسئولیت آموزش و پرورش را برعهده گرفتم، شهرستان زنجان در جایگاه بیست و پنجم کشوری بود. در سال بعد به جایگاه هفدهم و اکنون دو سال پیاپی جایگاه یازدهم کشوری را کسب کرده‌ایم. در منطقه شمال‌غرب کشور نیز به جز استان قزوین، جایگاه بالاتری داریم که این موفقیت نتیجه تلاش‌های همکاران است.

این مقام مسئول همچنین اشاره کرد: شهرستان خرم‌دره در شاخه نظری پایه دوازدهم، مقام چهارم استان را دارد که این موفقیت بزرگی برای این شهرستان محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش زنجان در ادامه با اشاره به پروژه مهر ۱۴۰۳ گفت: با تلاش همکاران، اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است، اما همچنان مشکل فضای آموزشی در شهر خرمدره وجود دارد. با وجود بودجه ۳ میلیارد تومانی که در دولت یازدهم به این موضوع اختصاص داده شد، تغییر چشمگیری فراتر از روال عادی رخ نداد.

وی افزود: بر اساس سند تحول، فضای آموزشی باید برای هر دانش‌آموز ۸.۲ مترمربع باشد، اما در زنجان این سرانه ۶.۲ مترمربع است و در برخی شهرها این مقدار حتی کم‌تر از ۴ مترمربع است. در مراکز تجمعی با مشکلاتی مواجه‌ایم و به‌ویژه نیاز به بازنگری و دریافت اعتبارات بیش‌تر برای مدرسه ارشاد شهرستان خرم‌‌دره وجود دارد.

اسماعیلی همچنین از دریافت اعتبارات بالای استان زنجان طی دو سال گذشته خبر داد و گفت: در سه سال گذشته ۴۰۰ کلاس جدید تحویل گرفته‌ایم و از خیران مدرسه‌ساز به خاطر زحماتشان قدردانی می‌کنم.

وی در پایان گفت: در سال ۱۴۰۲ با کمبود نیروی انسانی مواجه بودیم که حدود ۲۰ درصد مدارس را تحت تأثیر قرار داد، اما با جذب نیروهای جدید، این مشکل کاهش یافته و در حال حاضر هیچ کلاسی در شهرستان خرم‌‌دره بدون معلم نیست.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۹
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۲۳
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۲
  • غروب آفتاب : ۱۷:۴۰
  • اذان مغرب : ۱۷:۵۹
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۱۹