logo
امروز : پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۹
[ شناسه خبر : ۴۱۲۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد:

بهره‌مندی زنجان از منافع معدن مس قزوین

بهره‌مندی-زنجان-از-منافع-معدن-مس-قزوین-
‌مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به توافق بر سر بهره‌برداری مشترک از معدن مس طارم گفت: زنجان از منافع معدن مس قزوین بهره‌مند می‌شود.

مجید گلشنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ اظهار کرد: معدن مس استان قزوین یکی از بزرگ‌ترین معادن مس کشور محسوب می‌شود، در مرز بین استان‌ زنجان و قزوین واقع شده است.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این معدن در محدوده استان قزوین قرار دارد، اما مسیر تردد ماشین‌آلات معدنی آن از طریق راه‌های ارتباطی استان زنجان انجام خواهد شد و در دیدار اخیر مسئولان دو استان، بر سر تعهدات استان قزوین در قبال استفاده از محورهای ارتباطی استان زنجان توافقاتی صورت گرفت.

‌مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان همچنین اعلام کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی معدن مس طارم استان قزوین، نزدیک‌ترین مسیر برای تردد ماشین‌آلات معدنی، محورهای شهرستان سلطانیه در استان زنجان است.

وی از توافقات صورت گرفته در خصوص بهره‌برداری مشترک از معدن مس طارم خبر داد و ابراز کرد: استان زنجان نیز باید از منافع این معدن بهره‌مند شود.

گلشنی با اشاره به اینکه بر اساس این توافقات، استان قزوین متعهد شده است که در قبال استفاده از منابع طبیعی استان زنجان، از جمله آب، راه‌های مواصلاتی و زمین‌های کشاورزی، تعهدات خود را انجام دهد، بیان داشت: همچنین مقرر شده است که در تمامی مراحل اجرایی و عملیاتی این معدن، از ظرفیت‌های استان زنجان استفاده شود.

وی با اشاره به مهم‌ترین توافقات صورت گرفته در دیدار با مسئولان استان قزوین بر سر معدن مس، عنوان کرد: تامین نیروی کارگری از جمله این موارد بود که قرار شد استفاده از نیروی کارگری بومی استان زنجان در اولویت قرار گیرد.

‌مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به مطرح شدن رفع مشکلات زیرساختی در این دیدار، ابراز کرد: استان قزوین همچنین متعهد شده است که مشکلات زیرساختی راه‌های ارتباطی و تردد ماشین‌آلات معدنی را نیز برطرف کند.

وی تامین مواد اولیه مورد نیاز معدن از استان زنجان نیز از جمله موارد مطرح شده در این دیدار عنوان کرد و ادامه داد: قرار است مواد اولیه مورد نیاز معدن از جمله قطعات تعمیر و نگهداری و مواد اولیه برای کارهای معدنی، از استان زنجان تامین شود.

گلشنی در ادامه با اشاره به موضوع مسئولیت‌پذیری در قبال خسارات احتمالی گفت: معدن مس طارم قزوین متعهد شده است که در صورت بروز هرگونه خسارت در مسیر تردد ماشین‌آلات معدنی، نسبت به جبران خسارت اقدام کند.

وی با تاکید براینکه فرآوری مس برخی از معادن زنجان نیز در این دیدار مطرح شد، بیان داشت: واحد فرآوری مس طارم سفلی قزوین مسئولیت فرآوری معادن مس این منطقه را نیز بر عهده خواهد گرفت.

‌مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تاکید کرد: با این توافقات، ضمن بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های معدن مس طارم، زمینه برای توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی در هر دو استان فراهم خواهد شد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۵:۰۰
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۲۵
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۲
  • غروب آفتاب : ۱۷:۳۸
  • اذان مغرب : ۱۷:۵۶
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۱۹