logo
امروز : سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۳
[ شناسه خبر : ۴۱۲۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه طلافروشان استان زنجان مطرح کرد:

رکود شدید بازار طلا در زنجان

رکود-شدید-بازار-طلا-در-زنجان
رئیس اتحادیه طلافروشان استان زنجان از رکود شدید بازار طلا در این استان خبر داد و گفت: بازار طلا به دلیل کاهش توان مردم وضعیت خوبی ندارد و این صنعت در کشور رو به افول است.

مجید غضنفریون در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با اشاره به وضعیت فعلی بازار طلا اظهار کرد: نوسانات شدید قیمت ارز به طور مستقیم بر طلا تاثیر گذاشته و موجب افزایش مداوم قیمت آن شده است.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: در حال حاضر اکثر مردم به طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری برای حفظ ارزش پول خود نگاه می‌کنند و این در حالی است که تا زمانی که عرضه و تقاضای ارز کنترل نشود و قیمت دلار کاهش پیدا نکند، وضعیت قیمت طلا نیز همچنان افزایشی خواهد بود.

رئیس اتحادیه طلافروشان استان زنجان با اشاره به اینکه صنعت طلای کشور با قدمتی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سال، در سال‌های اخیر به دلیل ورود افراد غیرکارشناس و سیاست‌های نادرست مانند سامانه جامع تجارت، دچار آسیب‌های جدی شده است، افزود: این وضعیت باعث شده تا بسیاری از کارگاه‌ها تعطیل شوند و سرمایه‌ها از این صنعت فرار کنند و همچنین در مقایسه با کشورهای همسایه مانند عمان، دبی و ترکیه صنعت طلای کشور ما به شدت ضعیف شده است.

وی همچنین با بیان اینکه افزایش همزمان قیمت طلا و تورم، قدرت خرید مردم را کاهش داده و به رکود شدید بازار طلا منجر شده است، گفت: در گذشته، حقوق مردم با تورم همخوانی داشت و مردم می‌توانستند بخشی از درآمد خود را به خرید طلا اختصاص دهند، اما در شرایط فعلی این امکان وجود ندارد.

غضنفریون با ابراز نگرانی از آینده این صنف، پیش‌بینی کرد که در صورت ادامه این روند و با توجه به فشارهای اقتصادی مانند مالیات، تعداد طلا‌فروشان در استان زنجان کاهش یابد و از دولت خواست تا با اتخاذ تدابیر موثر، به بهبود وضعیت بازار طلا کمک کند.

وی با اشاره به تعداد واحدهای فعال طلافروشی در زنجان گفت: در حال حاضر 320 واحد طلا فروشی در استان زنجان فعال هستند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۹
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۲۳
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۲
  • غروب آفتاب : ۱۷:۴۰
  • اذان مغرب : ۱۷:۵۹
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۱۹