logo
امروز : سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۴
[ شناسه خبر : ۴۱۲۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه زنجان:

زندگی حضرت معصومه (س) سازنده تمدن است

زندگی-حضرت-معصومه-(س)-سازنده-تمدن-است
معاون فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان گفت: حضرت معصومه (س) به لحاظ اخلاق، ادب، منش اسلامی، عفاف و حجاب و تبلیغ اسلام ناب محمدی نمونه‌ یک انسان کامل بوده و سازنده تمدن اسلام است.

حجت‌الاسلام جواد باقری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه حضرت معصومه (س) دارای شخصیتی والا هستند، اظهار کرد: چنانچه امام جواد (ع) فرمودند: هر شخصی خواهر امام رضا (ع) را زیارت کند به حقیقیت ایشان را به درستی شناخته است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه امام موسی کاظم (ع) فرزندان زیادی داشتند که از بین آن‌ها امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) دارای فضیلت‌های اخلاقی بسیاری بودند، گفت: در ادیان بسیاری آمده است زمانی که مشاهده کردید مردم به سمت امام یا فرد دارای علم و کمال، بیش‌تر گرایش دارد بدانید که آن شخص دارای اخلاق و رفتار نکویی است.

معاون فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان عنوان کرد: حضرت معصومه (س) مانند سایر امامان و ائمه اطهار (ع) زندگی ساده‌ای داشتند و در راه آگاهی مردم از تعالیم دینی بسیار زحمت متحمل شدند و هجرت ایشان به قم در راستای تحقق نظام اسلامی و شناساندن اسلام ناب برای تمام مسلمانان بود. 

وی با اشاره به اینکه حضرت معصومه (س) به‌عنوان یکی از این شخصیت ممتاز مورد توجه امامان معصوم (ع) قرار داشتند، ابراز کرد: چنانچه امام هشتم شیعیان فرمودند: برای شفاعت به نزد خواهرم بروید و اول ایشان را زیارت کنید.

معاون فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان بیان کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) برای دیدار امام هشتم (ع) از مدینه راهی ایران شدند و در راه قم بیمار گشتند و پس از ۱۷ روز دعوت حق را لبیک گفتند و در همان شهر قم نیز به خاک سپرده شدند.

باقری با بیان اینکه امروزه محل دفن ایشان زیارتگاه مسلمانان است و از تمام کشورها شیعیان بسیاری برای زیارت ایشان راهی می‌شوند، عنوان کرد: حضرت معصومه‌ (س) با نام اصلی فاطمه، دختر امام کاظم (ع) مشهور است که به علوم فقه و معرفی دین مبین اسلام تسلط بسیاری داشتند.

وی تأکید کرد: شیعیان فاطمه معصومه (س) را فردی بزرگ دانسته و بهشت را پاداش زیارت ایشان می‌دانند و برای وی ارادت خاص قائل هستند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۹
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۲۳
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۲
  • غروب آفتاب : ۱۷:۴۰
  • اذان مغرب : ۱۷:۵۹
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۱۹