logo
امروز : شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۷
[ شناسه خبر : ۴۱۱۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدرس دانشگاه:

آسیب‌های فضای مجازی تبعات گسترده‌ای دارد

آسیب‌های-فضای-مجازی-تبعات-گسترده‌ای-دارد
مدرس دانشگاه با بیان اینکه آسیب‌های فضای مجازی تبعات گسترده‌ای دارد، گفت: فضای مجازی با گسترش و سلطه اندیشه غربی در تلاش است تا تمام هویت‌های مستقل فرهنگی را از میان بردارد.

ابوالفضل شاهمرادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: دنیای مجازی یک شمشیر دو لبه است یعنی جمع شدن فرصت‌ها و تهدید‌ها در کنار هم.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه این فضا می‌تواند این دهکده را به هم پیوسته و مرتبط کرده و مشکلات بشریت را در حوزه‌های مادی و معنوی حل کند، افزود: از طرفی دیگر می‌تواند عامل گسیختگی جامعه شود و در دنیای امروزی آسیب‌هایش بیش‌تر از فرصت‌ها خودش را نشان داده است.

 مدرس دانشگاه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند؛ اگر رهبر نبودم مدیریت فضای مجازی را بر عهده می‌گرفتم و این امر نشان از مسئولیت سنگین همه ما در این عرصه دارد.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از فضای مجازی علیرغم اینکه دارای فرصت‌های فراوانی بوده و باعث سهولت امور خواهد شد، عنوان کرد: در صورت عدم مدیریت صحیح و رها ساختن آن، باعث بروز نتایج ناگوار و آسیب‌های متعدد به‌خصوص برای کودکان و نوجوانان خواهد شد.

شاهمرادی یادآور شد: مهم‌ترین آسیب‌ها در فضای مجازی بر خانواده، جذب شدن به ارزش‌های بیگانه و عدم بلوغ، آسیب‌های جسمانی و روانی، فحشا و سوءاستفاده جنسی و از دست دادن هویت اسلامی، ایرانی، عقاید و اندیشه‌های ملل در راستای افکار و اندیشه های غربی است.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی با گسترش و سلطه اندیشه غربی در تلاش است تا همه هویت‌های مستقل فرهنگی را از میان بردارد، خاطرنشان کرد: اصولاً هیچ فرهنگ متمایز و متفاوتی با فرهنگ سلطه باقی نماند.

مدرس دانشگاه بیان کرد: خانواده‌ها و والدین باید محدودیت زمانی برای استفاده گوشی و تبلت به‌منظور فعالیت در فضای مجازی در نظر بگیرند و سعی کنند هنگام استفاده از دستگاه‌های هوشمند توسط کودکان و نوجوانان در کنار آن‌ها حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: همراه و همگام بودن با فرزندان برای فعالیت در فضای مجازی و نظارت بر فعالیت آن‌ها برای کاهش تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی داشته باشند.

شاهمرادی گریزی به وظایف نهادهای آموزشی در این زمینه زد و عنوان کرد: آموزش و پرورش، از طریق کارکردهای خود و افزایش سواد رسانه‌ای، می‌تواند تهدیدات نرم علیه کشور را کاهش داده، موجبات افزایش قدرت نرم را فراهم آورد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۶
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۲۰
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۳
  • غروب آفتاب : ۱۷:۴۴
  • اذان مغرب : ۱۸:۰۳
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۰