logo
امروز : پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۶
[ شناسه خبر : ۴۱۱۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر:

معلم موفق باید چندمهارتی باشد

معلم-موفق-باید-چندمهارتی-باشد
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت: معلم موفق، معلمی است که قبل از آموزش موفق به برقراری ارتباط با دانش‌آموز بپردازد و معلم موفق، معلم چندمهارتی، چندبعدی و چندوجهی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ مجید مرادی امروز صبح در کارگاه توجیهی نیروهای جدید‌الاستخدام پرورشی، ضمن تبریک به نیروهای جدید گفت: یکی از نوآوری‌های انقلاب شکوهمند اسلامی و تلاش‌های پیگیر یاران برجسته امام راحل همچون شهیدان رجایی و باهنر، تشکیل و گسترش نهاد مقدس امور تربیتی در سطح مدارس کل کشور بود.

بیشتر بخوانید

وی اظهار کرد: این نهاد تأثیرگذار همواره در جهت تقویت روحیه دینی و پرورش دانش‌آموزان بر محوری تربیت و اخلاق اسلامی به ایفای نقش پرداخته و منشأ برکات فراوانی بوده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر به بیانات رهبری در دیدار با معلمان در هفته معلم اشاره و تصریح کرد: باید کار پرورشی جذّاب باشد، بچّه‌ها را فراری ندهد، باید به‌گونه‌ای باشد که بچّه‌ها به طرف آن جذب شوند. تقویت هویّت ملّی، تقویت عشق به میهن، تقویت پرچم ملّی، تعلیم سبک زندگی اسلامی و ایرانی، در شمار اصلی‌ترین کارهایی است که بایستی انجام بگیرد.

وی هدف اساسی همه فعالیت‌های تربیتی مدرسه را ایجاد انگیزه‌ها و محرک‌های لازم برای ادامه رشد و تکامل طبیعی و سالم دانش‌آموزان دانست و عنوان کرد: شما همکاران باید در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به رشد ابعاد گوناگون هویت دانش‌آموزان، از جمله هویت فردی هویت اجتماعی و هویت دینی که از رسالت‌های محوری امور تربیتی یا پرورشی اهتمام ویژه‌ای داشته باشید.

مرادی یادآور شد: فعالیت‌های پرورشی و تربیتی فراتر از برگزاری یک سری مسابقات و راه‌اندازی گروه سرود و تئاتر و یا حتی برگزاری نماز جماعت و مراسم صبح‌گاه است.

وی با بیان اینکه این نگاه که فعالیت‌های پرورشی و تربیتی را در امور فوق خالصانه باشد، متذکر شد: یک نگاه بسیار سطحی به برنامه‌های پرورشی وجود دارد و فعالیت و برنامه‌های تربیتی و پرورشی باید در متن همه برنامه‌های درسی باشد و محدود به یک یا چند عنوان خاص نباشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: معلم موفق معلمی است که قبل از آموزش موفق به برقراری ارتباط با دانش‌آموز باشد و معلم موفق، معلم چندمهارتی، چندبعدی و چندوجهی است و معلم باید بتواند ظرفیت‌ها و استعدادهای مختلف دانش‌آموزان را شناسایی و زمینه بروز و ظهور آن‌ها را فراهم آورد.

وی به اهمیت و ضرورت کار تیمی، به پیش‌قدم شدن نیروهای کیفیت‌بخشی در همکاری و هم‌افزایی کادر اجرایی مدارس تأکید کرد و در پایان برای نیروهای جدید در پیشبرد اهداف و پیگیری سیاست‌های کلی نظام تعلیم و تربیت، اسناد بالادستی از جمله سند تحول بنیادین، برنامه درسی ملی و نقشه جامع علمی کشور آرزوی موفقیت کرد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۴
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۳
  • غروب آفتاب : ۱۷:۴۷
  • اذان مغرب : ۱۸:۰۶
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۱