logo
امروز : پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۱
[ شناسه خبر : ۴۱۱۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد:

تخصیص سهمیه ارزی برای واحدهای تولیدی زنجان

تخصیص-سهمیه-ارزی-برای-واحدهای-تولیدی-زنجان
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در سال جاری تاکنون یک میلیارد و 100 میلیون دلار سهمیه ارزی مورد نیاز واحدهای تولیدی استان تخصیص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، مجید گلشنی اظهار داشت: سهمیه ارزی مورد نیاز ۱۳۰ واحد تولیدی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بوده که جهت تأمین مواد اولیه واحد‌های تولیدی در سال ۱۴۰۳ تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به وضعیت استان زنجان در تخصیص سهمیه ارزی نسبت به سطح کشور عنوان کرد: استان در زمینه میزان تخصیص ارز واحد‌های تولیدی، استان یازدهم در سطح کشور است.    

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآور شد: عملکرد استان در خصوص تحقق برنامه پیش‌بینی شده در جهت تأمین مواد اولیه حاصل از ارز در ۶ ماهه نخست سال جاری ۷۶ درصد بوده که استان در این خصوص رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.    

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون هیچ‌گونه محدودیت برای تخصیص سهمیه ارزی مواد اولیه واحد‌های تولیدی وجود ندارد عنوان کرد: مبنای تعیین سهمیه ارز مورد نیاز مواد اولیه واحد‌ها عملکرد تولید سال گذشته با رعایت ظرفیت پروانه بهره‌برداری و افزایش ۲۰ درصدی میزان سهمیه نسبت به سال گذشته است و در صورتی که مبنای توجیهی اعلام شود امکان افزایش آن نیز وجود دارد.    

گلشنی افزود: سهمیه برای واحد‌های تولیدی که برای اولین بار درخواست ارز دارند بر اساس ۵۰ درصد ظرفیت پروانه بهره‌برداری تعیین می‌شود.    

وی خاطرنشان کرد: چین و ترکیه عمده کشور‌های مقصد تأمین‌کننده مواد اولیه واحد‌های تولیدی استان است.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۴
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۳
  • غروب آفتاب : ۱۷:۴۷
  • اذان مغرب : ۱۸:۰۶
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۱