logo
امروز : پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۲
[ شناسه خبر : ۴۱۱۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یادداشت؛

پارکینگ رها شده قیدار

پارکینگ-رها-شده-قیدار
سالهاست که پارکینگ سهروردی شهرداری قیدار به حال خود رها شده است در حالی که می‌توانست تبدیل به یک پارکینگ طبقاتی شود و این نیازمند تعامل دستگاه‌های اجرایی و جذب سرمایه‌گذار و بستر‌سازی جهت اقدام و عمل است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق؛ سالهاست که پارکینگ سهروردی شهرداری قیدار به حال خود رها شده است، زمینی با قابلیت ایجاد یک پارکینگ در خور شهر و مردم قیدار.

بیشتر بخوانید

هرزگاهی تعدادی خودرو جهت پارک به آنجا مراجعه و توقف می‌کنند زیرا که شلوغی خیابان‌های شهر قیدار امان مردم را بریده است و مالکان وسایل نقلیه جا برای پارک پیدا نمی‌کنند این در حالی است که این پارکینگ (سهروردی) ظرفیت دارد که پذیرای وسایل نقلیه جهت پارک خودروها باشد، اما عدم استقبال مردم و صاحبان خودروها باعث شده است بار ترافیکی شهر مخصوصاً در خیابان اصلی یعنی خیابان امام بیش‌تر و بیش‌تر شود و شاهد برخی تصادفات در این محور باشیم.

پارکینگ سهروردی که در خیابان سهروردی شهر قیدار واقع است می‌تواند تبدیل به یک پارکینگ طبقاتی شود و این نیازمند تعامل دستگاه‌های اجرایی و جذب سرمایه‌گذار و بستر‌سازی جهت اقدام و عمل برای ایجاد پارکینگ طبقاتی است.

از ادوار گذشته و دوره‌های شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی همچنان این بحث یدک کشیده می‌شود و ما همچنان شاهد حوادث ترافیکی هستیم.

برای کاهش بار ترافیکی خود مردم می‌توانند کارساز باشند، عواملی مانند اصناف، کارمندان و مالکان خودروهای شخصی می‌توانند جهت سهولت در امر رفت و آمد و تردد از آوردن وسایل نقلیه خود در شهر اجتناب کرده تا فرهنگ ترافیکی پیاده‌سازی شود و این امر مشارکت خوب مردم و مسئولان را می‌طلبد.

اگر خود ما مردم به مسائل ترافیکی توجه کنیم و از جاهایی که شهرداری جهت پارک خودروها تعیین کرده است استفاده کنیم مثل همان پارکینگ سهروردی که دریایی از ظرفیت بالا است که این محوطه جهت پارک خودروها خالی مانده است قطعا‌ً قدمی در راه کاهش تصادفات برداشته‌ایم.

امیدواریم با درایت مسسولان شهرداری و اوقاف و فرمانداری و همراهی و مشارکت مردم مشکل و موانع این زمین پارکینگ حل شده و شاهد آن باشیم تا معضلی به نام ترافیک قیدار حل و سهولت پیدا کند و آمار تصادفات این شهر به حداقل برسد و پارک دوبل و سد معبر در آن نباشد.

هرزگاهی هم می‌بینیم در پیاده‌روها ماشین پارک شده است و این مشکل نیز نیازمند فرهنگ‌سازی از سوی مردم است پس بیاییم با فرهنگ‌سازی جامعه و شهر خود در رشد و توسعه آن سهیم باشیم.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۴
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۳
  • غروب آفتاب : ۱۷:۴۷
  • اذان مغرب : ۱۸:۰۶
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۱