logo
امروز : سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۹
[ شناسه خبر : ۴۱۱۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره نظارت بر عملیات پلیس راه استان زنجان مطرح کرد:

ممنوعیت تردد ماشین‌آلات کشاورزی در جاده‌های اصلی

ممنوعیت-تردد-ماشین‌آلات-کشاورزی-در-جاده‌های-اصلی
رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه استان زنجان گفت: ممنوعیت قانونی برای جلوگیری از حضور ماشین‌آلات کشاورزی در محورهای فرعی وجود ندارد اما ورود به راه‌های اصلی و اتوبان‌ها ممنوع است.

مهدی میناخانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با اشاره به وقوع تصادفات با ماشین‌آلات کشاورزی در محورهای استان، به‌ویژه در فصل کشت و برداشت محصولات کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: این تصادفات بیش‌تر به دلیل عدم رعایت سیستم روشنایی توسط ادوات کشاورزی اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به حادثه اخیر در شهرستان خدابنده که برخورد یک دستگاه پراید با تراکتور خسارتی بوده است، بر اهمیت رعایت قوانین و مقررات توسط کشاورزان تاکید کرد و افزود: در این حادثه خودروی پراید مقصر حادثه بود.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه استان زنجان خاطرنشان کرد: ورود ماشین‌آلات کشاورزی به راه‌های اصلی و اتوبان‌ها ممنوع بوده و کشاورزان باید از راه‌های فرعی استفاده کنند. یکی از دلایل اصلی وقوع این‌گونه تصادفات، نبود سیستم روشنایی مناسب در ماشین‌آلات کشاورزی است.

وی ابراز کرد: در بسیاری از موارد، تراکتورها با نصب تریلر بدون هیچ‌گونه علائم هشداردهنده وارد جاده‌ها می‌شوند که این امر دید رانندگان سایر خودروها را کاهش داده و احتمال وقوع حادثه را افزایش می‌دهد.  

میناخانی با اشاره به تصادفات مرگباری که در سال‌های گذشته در اثر برخورد خودروهای سواری با ماشین‌آلات کشاورزی رخ داده است، گفت: سال گذشته، برخورد یک خودرو سواری با کمباین منجر به کشته شدن چهار نفر شد و امسال نیز در محور زنجان به بیجار، تصادف یک خودرو با تراکتور حامل تریلر، جان دو نفر را گرفت.  

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از ماشین‌آلات کشاورزی بیمه نیستند، افزود: در صورت وقوع حادثه، کشاورزان علاوه بر عواقب قانونی، متحمل خسارات مالی سنگینی نیز می‌شوند.  

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه استان زنجان در ادامه اظهار داشت: پلیس راه استان زنجان برای کاهش این‌گونه حوادث، اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است. از جمله این اقدامات می‌توان به ارائه آموزش‌های لازم به کشاورزان در خصوص قوانین راهنمایی و رانندگی و اهمیت استفاده از علائم هشداردهنده اشاره کرد.

وی همچنین تاکید کرد: پلیس راه در تلاش است تا راهکارهایی برای بهبود سیستم روشنایی ادوات کشاورزی ارائه دهد و در این راستا آموزش‌های لازم برای آگاهی کشاورزان انجام می‌شود.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۳
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۷
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۴
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۰
  • اذان مغرب : ۱۸:۰۸
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۱