logo
امروز : دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۳
[ شناسه خبر : ۴۱۰۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل گمرک استان زنجان عنوان کرد:

افزایش 27 درصدی صادرات از گمرک زنجان

افزایش-27-درصدی-صادرات-از-گمرک-زنجان-
مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: در ۶ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ارزش صادرات 27 درصد و ارزش ورود موقت کالا از گمرک زنجان 99 درصد رشد دارد.

زین‌العابدین گنج‌خانلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه در ۶ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ارزش صادرات 27 درصد و ارزش ورود موقت کالا از گمرک زنجان 99 درصد رشد دارد، اظهار کرد: از نظر صادرات بیش از 113 هزار تن کالا به ارزش 256 میلیون دلار و به لحاظ ارزش حدود 27 درصد افزایش و از نظر وزن 12 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

بیشتر بخوانید

وی بیان کرد: واردات موقت گمرک نیز حدود 246 هزار تن به ارزش بیش از 81 میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش 99 درصد و از نظر وزن 67 درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان افزود: واردات قطعی این مرکز بیش از 238 میلیون دلار به وزن تقریبی 124 هزار تن است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش 19 درصد کاهش و از نظر وزن 3 درصد افزایش دارد. 

وی تأکید کرد: آمار فوق مربوط به عملکرد واحدهای صنعتی از طریق اداره کل گمرک استان بوده و همچنین سه قلم عمده صادرات شامل شمش روی با سهم 58 درصد، ترانسفورماتور با سهم 22 درصد و کاغذ فلوتینگ با سهم 7.3 درصد بوده است.

مدیرکل گمرک استان زنجان عنوان کرد: سه کشور عمده مقصد صادرات 

ترکیه، عراق و امارات بوده و سه قلم عمده واردات قطعی شامل خمیر کاغذ با سهم 22.8 درصد، ماشین‌آلات و تجهیزات با سهم 17 درصد و پودر جاذب با سهم 12.6 درصد است.

وی ادامه داد: سه کشوری که بیش‌ترین واردات انجام شده نیز ترکیه، امارات، آلمان هستند، لازم به توضیح است که افزایش ورود موقت نشانگر استقبال واحدهای تولیدی از تسهیلات مذکور بوده و در جهت افزایش صادرات موثر خواهد بود.

گنج‌خانلو گفت: با توجه به فعالیت مستمر ایستگاه بناب، با همکاری اداره‌کل راه آهن در این مدت میزان ورود موقت از طریق ایستگاه ریلی بناب حدود 68 هزار تن بوده که 28 درصد از کل ورود موقت را به خود اختصاص داده و 72 درصد به‌وسیله کامیون حمل و وارد شده است.

وی ادامه داد: مقدار کالای وارده از طریق ریلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 112 درصد افزایش یافته است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۲
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۶
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۴
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۱
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۰
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۲