logo
امروز : دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۸
[ شناسه خبر : ۴۱۰۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عکس و فیلم؛

حمام قدیمی خدابنده در حال تخریب

حمام-قدیمی-خدابنده-در-حال-تخریب
حمام قدیمی عمومی و با‌ارزشی در روستای دابانلود واقع در بخش سجاسرود شهرستان خدابنده وجود دارد که در حال تخریب و نیازمند توجه مسئولان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق؛ حمام قدیمی عمومی و با‌ارزشی در روستای دابانلود واقع در بخش سجاسرود شهرستان خدابنده وجود دارد که در حال تخریب و نیازمند توجه مسئولان است.

بیشتر بخوانید

علی اکبری یکی از اهالی روستای دابانلو گفت: ای کاش مسئولی پیدا می‌شد و حمام قدیمی روستای دابانلو را که نیاز جزیی به بودجه دارد را مرمت و اصلاح می‌کرد.

وی افزود: البته قبلاً چندین بار درخواست مرمت این حمام داده شده است ولی اداره میراث فرهنگی مخالفت و سنگ‌اندازی کرد.

حسن هادی فرمانده پایگاه بسیج دابانلو که قبلاً نیز دهیار این روستا بوده است اظهار کرد: مکاتباتی در چند سال گذشته در خصوص تعمیر و نگهداری و تجهیز بنای حمام توسط بخش‌داری سجاس و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خدابنده انجام شده است ولی هیچ اقدامی از سوی این دو نهاد جهت تامین اعتبار و مرمت صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه پیگیری‌ها بی‌نتیجه بوده است افزود: این بنا در حال حاضر به یک بنای عمومی تقریباً تخریب شده تبدیل و رها شده است.

معصومه شیری درباره این حمام قدیمی اظهار کرد: طی بازدید میدانی کالبد فیزیکی بنای موجود از حمام روستای دابانلو با توجه به بررسی کارشناسی، فاقد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی است.

وی افزود: قسمت‌های مختلف این حمام در سال‌های دور با سیمان بازسازی شده و ظاهر قدیمی و تاریخی خود را از دست داده ولی با توجه به زیبایی خاص آن دهیاری می‌تواند مانند سایر شهرها و روستاها نسبت به تخلیه نخاله داخل حمام و بازگشایی آن اقدام کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خدابنده ادامه داد: دهیاری نیز می‌تواند از طریق اعتبارات فرهنگی روستا یک کاربری خاص مثل سفره‌خانه یا چای‌خانه یا حمام سنتی و یا محل انجام ورزش‌های زورخانه‌ای جهت استفاده ساکنان روستا و مسافران مانند حمام قدیمی کرسف که اکنون با کاربری سفره‌خانه شارشار مجدد فعال شده است ایجاد کند.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۲
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۶
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۴
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۱
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۰
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۲