logo
امروز : چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۲
[ شناسه خبر : ۴۱۰۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

برگزاری کاروان ترویج بهره‌وری کشت ملی در خدابنده

برگزاری-کاروان-ترویج-بهره‌وری-کشت-ملی-در-خدابنده
هفتمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت ملی (محصولات زراعی کشت پاییزه) به میزبانی شرکت‌های تعاونی تولید روستایی آزادی نظرقلی و نورآباد شهرستان خدابنده برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق همزمان با سراسر کشور، هفتمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت ملی (محصولات زراعی کشت پاییزه) به میزبانی شرکت‌های تعاونی تولید روستایی آزادی نظرقلی و نورآباد شهرستان خدابنده برگزار شد.

بیشتر بخوانید

هدف از این کاروان انتقال یافته‌های علمی بخش کشاورزی و جریان سازی اجتماعی برای نهادینه‌سازی فرهنگ الگوی کشت ملی محصولات کشاورزی، پاسخگویی به سوالات و ابهامات کشاورزان در مورد برنامه الگوی کشت ملی محصولات زراعی سال ۱۴۰۳-۱۴۰۴ و مسئله‌یابی و ارائه راهکارهای علمی و فناورانه برای حل آن‌ها است.

نظری محقق معین مرکز تحقیقات کشاورزی استان نیز در مورد ارتقای عملکرد در واحد سطح باحفظ منابع پایه آب و خاک، انتخاب ارقام مناسب در کشت گندم دیم، بهبود روش‌های آبیاری و استفاده بهینه از منابع آب مطالبی را بیان کرد.

وی همچنین درباره کشاورزی حفاظتی، استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی، تعریف و الزامات اصول و قواعد الگوی کشت، تغذیه تعادل در گیاهان، خاک‌ورزی و تهیه بستر بذر، پایداری خاک و چگونگی حفاظت از آن و اقدامات لازم جهت کشت موفق پاییزه مطالب مفید فنی و علمی بیان داشت.

در ادامه برنامه کبودخانی، کارگزار صندوق بیمه محصولات کشاورزی خدابنده در رابطه با اهمیت بیمه محصولات کشاورزی، تعرفه بیمه‌گری محصولات کشاورزی از جمله گندم دیم و گندم آبی و جو، جایگاه بیمه محصولات کشاورزی در تولید و استمرار محصولات استراتژیک، نقش بیمه در مخاطرات و بلایای طبیعی و عوامل تحت پوشش بیمه سخنانی را عنوان کرد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۹
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۲۴
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۲
  • غروب آفتاب : ۱۷:۳۹
  • اذان مغرب : ۱۷:۵۷
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۱۹