logo
امروز : شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۶
[ شناسه خبر : ۴۱۰۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان عنوان کرد:

۳۰۰۰ معلول شنوایی تحت پوشش بهزیستی زنجان

۳۰۰۰-معلول-شنوایی-تحت-پوشش-بهزیستی-زنجان-
مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: بیش از ۳ هزار فرد در استان زنجان دارای معلولیت شنوایی بوده و تحت پوشش بهزیستی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ روح‌الله خدابنده‌لو در مراسم گرامیداشت هفته ناشنوایان که در سالن هلال احمر زنجان برگزار شد با بیان اینکه بهزیستی زنجان به ۲ هزار و ۶۷۰ فرد دارای معلولیت شنوایی و بیش از ۸۰۰ فرد دارای این اختلال خدمات می‌دهد، اظهار کرد: بیش از ۳ هزار فرد در استان زنجان دارای معلولیت شنوایی و تحت پوشش بهزیستی هستند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه آسیب شنوایی دارای تاثیرات گسترده بر جنبه‌های مختلف رشد و مهارت‌های ارتباطی فرد، خانواده و جامعه دارد، گفت: در صورتی که کودک افت شنوایی پیش از سه ماهگی داشته باشد قبل از سن ۶ ماهگی از وسیله تقویت‌کننده صوتی و برنامه‌های توان‌بخشی مناسب بهره‌مند می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: در سال ۱۴۰۳ حدود ۲۰ هزار دستگاه سمعک و ۲۷ هزار عدد باتری سمعک به افراد دارای معلولیت شنوایی توسط بهزیستی تحویل شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در ۱۲۵ مرکز توانبخشی به ۵ هزار و ۳۰۰ نفر توانخواه دارای معلولیت شنوایی خدمات هنردرمانی ارائه می‌شود، بیان کرد: بیش ۱۸ هزار نفر دانش‌آموز دارای معلولیت شنوایی از کمک هزینه تحصیلی برخوردار شدند و حدود ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از دانشجویان دارای معلولیت شنوایی شهریه دانشجویی دریافت می‌کنند.

خدابنده‌لو با بیان اینکه همه ناشنوایان تحت پوشش بهزیستی زنجان، مستمری دریافت می‌کنند و ۵۰ درصد ناشنوایی افراد، عوامل ژنتیک هستند ادامه داد: استان گیلان چهارمین قطب کاشت حلزون در ایران است که استان‌هایی چون زنجان و گلستان را نیز تحت پوشش دارد و ۸۲ نفر از استان از خدمات کاشت حلزون به صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: بهزیستی زنجان در نظر دارد امسال خدمات بیش‌تری به افراد ارائه دهد و غربالگری کودکان جزو اقدامات مهم در تشخیص مشکلات شنوایی در افراد دارای سنین کم است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۰
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۴
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۵
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۴
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۳
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۲