logo
امروز : شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۰
[ شناسه خبر : ۴۱۰۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر عنوان کرد:

ارائه خدمات به ۱۲۰ سالمند ابهری

ارائه-خدمات-به-۱۲۰-سالمند-ابهری
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر گفت: اداره بهزیستی شهرستان ابهر به ۱۲۰ نفر از سالمندان خدمات حمایتی و توان‌بخشی ارائه می‌دهد.

علی لطیفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه موضوع سالمندی امروزه در حال تبدیل شدن به یکی از مسائل جدی اجتماعی است، گفت: اداره بهزیستی شهرستان ابهر به ۱۲۰ نفر از سالمندان خدمات حمایتی و توان‌بخشی ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: جامعه در حال ورود به دوره سالمندی است و دستگاه‌های ویژه و خدمت‌رسان به سالمندان باید طبق تکالیف سند ملی سالمندی، به صورت فرابخشی نسبت به ارائه خدمات عمل کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر به وجود یک مرکز نگه‌داری شبانه‌روزی بانوان سالمند در شهر هیدج اشاره کرد و افزود: این تنها مرکز در سطح استان است که همانند مراکز دیگر به گسترش و افزایش سطح کیفی ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی، مراقبتی به گروه هدف در جهت رسیدن به توانمندسازی آنان به صورت مستمر می‌پردازد.

وی به طرح‌های اجرایی به سالمندان اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌ها، طرح پیشگیری از معلولیت‌ها است که اهداف این طرح ارتقای سطح سلامت افراد در دوران سالمندی، افزایش آگاهی سلامت دوران سالمندی و ارتقاء کیفیت زندگی در این دوران است.

لطیفی با اشاره به اینکه این طرح با محوریت موضوعات سکته مغزی، بیماری قلبی و عروقی، استئوپروز، آرتروز، دیابت، سقوط و دمانس(آلزایمر) طراحی شده است، تصریح کرد: افزایش ارتباط کلامی و هم‌چنین مناسب‌سازی منزل سالمندان از طرح‌های اجرایی توسط بهزیستی شهرستان ابهر است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۰
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۴
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۵
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۴
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۳
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۲