logo
امروز : پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۲
[ شناسه خبر : ۴۱۰۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
افتخاری دیگر برای زنجان؛

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران معرفی شد

معاون-هماهنگ‌کننده-نیروی-زمینی-سپاه-پاسداران-معرفی-شد
سردار سرتیپ پاسدار حاج محمدتقی اوصانلو با حفظ سمت، معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ سردار محمدتقی اوصانلو متولد سال ۱۳۴۱ در شهر زنجان است پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس در عملیات‌های مختلف حضور داشت و در عملیات خیبر و بدر جانشین فرمانده گردان در لشکر عاشورا بود.

بیشتر بخوانید

وی در عملیات والفجر ۸ و کربلای ۵ فرمانده گردان غواصی لشکر ۳۱ عاشورا که اغلب آن‌ها را رزمندگان زنجانی تشکیل می داد، بود و در عملیات والفجر ۱۰ جانشین تیپ ۳۶ انصارالمهدی شد که همراه با رزمندگان در راه دفاع از کشور رشادت‌های فراوانی به یادگار گذاشت. هم‌سنگر شهیدان باکری، کاظمی، زین‌الدین، شوشتری، اشتری، رستم‌خانی و بیش‌تر فرماندهان شاخص دفاع مقدس بود و نام خود را به‌عنوان یکی از فاتحان خونین‌شهر در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی ثبت کرده است.

بعد از خاتمه جنگ تحمیلی، سردار اوصانلو سابقه فرماندهی در سپاه عاشورا و قرارگاه حمزه سیدالشهدا را در کارنامه خدمتی خود به ثبت رسانده و حتی در جریان آزادسازی شهر‌های «نُبل» و «الزهرا» سوریه که چندین سال در دست داعش بود، در کنار حاج قاسم سلیمانی حضور داشت.

وی فرمانده سابق قرارگاه حمزه سیدالشهداء بوده و در فاصله سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۲ فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا را برعهده داشت. 

وی از ۱۳۸۷ تا ۱۴۰۰ با حفظ سمت، فرمانده قرارگاه عاشورا نیز بود، اوصانلو از سال ۱۴۰۲ به‌عنوان معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه امام حسن (ع) نیروی زمینی سپاه منصوب شد.

در انتصابی جدید سردار سرتیپ پاسدار حاج محمدتقی اوصانلو با حفظ سمت، معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معرفی شد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۸
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۳
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۵
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۷
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۵
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۳