logo
امروز : شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۳
[ شناسه خبر : ۴۱۰۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
دل‌نگرانی اهالی روستای ساری‌آغل در نبود علمک‌ گاز؛

گاز در یک قدمی اما بدون استفاده

گاز-در-یک-قدمی-اما-بدون-استفاده-
پروژه گازرسانی به روستای ساری‌آغل افتتاح شده، ولی علمک منازل نصب نشده است که اهالی روستا با نبود گاز با فرارسیدن فصل سرما در مضیغه هستند، از طرفی نفت سفید نیز به اهالی تعلق نمی‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جامعه در ابعاد مختلف اعم از صنعت، تولید، صادرات و سایر عرصه‌ها رو به پیشرفت گذاشته است.

بیشتر بخوانید

 صنعت گاز‌رسانی کشور نیز یکی از این عرصه‌ها است که پیشرفت چشمگیر و قابل.توجهی را در این زمینه‌ها شاهد بوده‌ایم.

 در طول این ۴۵ سال‌ها علاوه بر گازرسانی به شهرها، این امر در بخش‌های روستایی نیز مورد توجه و انجام قرار گرفته و اقدامات مهمی در این زمینه انجام شده است به‌طور کلی می‌توان گفت بیش از ۹۸ درصد خانوار شهری و ۸۶ درصد خانوار روستایی در کشور از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

۸۶ درصد روستاهای ماهنشان بهره‌مند از گاز

در این میان شهرستان ماهنشان و روستاهای آن نیز به برکت وجود جمهوری اسلامی از این امکان بهره برده‌اند که بر اساس آمار ۸۶ درصد از روستاهای ماهنشان از نعمت گاز برخوردارند و ۱۰ درصد در حال اجرای شبکه هستند و تنها ۴ درصد از مجموع روستاهای بالای ۲۰ خانوار فاقد نعمت گاز هستند.

روستای ساری‌آغل یکی از روستاهای شهرستان ماهنشان است که در بخش مرکزی ماهنشان واقع شده است و دارای جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ نفر است.

گازرسانی به روستای مذکور از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است که برای انجام و تکمیل این پروژه ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر‌مربع شبکه کار شده است.

در شرایط کنونی خط انتقال گازرسانی به روستا و معدن ساری‌آغل کار شده است و تنها مرحله نصب علمک و سایر مراحل پایانی باقی مانده است.

با توجه به آغاز فصل سرما و عدم نصب علمک اهالی روستا با مشکل سرما مواجه هستند و از طرفی به دلیل بهرمندی روستا از نعمت گاز طبیعی به اهالی روستا نفت سفید تعلق نمی‌گیرد و مردم این روستا با مشکل مواجه هستند.

افتتاح گاز روستا و معدن ساری‌آغل همزمان با هفته دولت انجام شده ولی تاکنون علمک نصب نشده است.

روستا در انتظار نصب علمک

یکی از اهالی روستای ساری‌آغل در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا گفت: چند سالی است که گازرسانی به روستا در حال انجام است که امسال این امر انجام شده است اما علمک نصب نشده و ما نمی‌توانیم از این نعمت خدادادی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون هوا گرم بود و نیازی به سیستم گرمایشی نداشتیم، بیان کرد: با فرا رسیدن فصل سرما نیاز به گرم شدن داخل خانه حس می‌شود و از یک سو کپسول گران شده و از جهت دیگر به دلیل گاز‌رسانی به روستا نفت به اهالی تعلق نمی‌گیرد.

ساکن روستای ساری‌آغل عنوان کرد: در برخی خانه‌ها افراد خردسال و سالمند وجود دارد که توان تحمل سرما را ندارند که در صورت کاهش دما بیمار خواهند شد.

وی گریزی به جا به جایی کپسول‌های گاز و خطرات آن زد و عنوان کرد: چندی پیش یکی از اهالی روستا بر اثر انتقال کپسول دچار سوختگی شده و در بیمارستان بستری بود.

وی عنوان کرد: اگر گاز روستا به استفاده برسد خطرات نیز کاهش پیدا خواهد کرد و مردم دیگر دغدغه کپسول گاز و نفت سفید را نخواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه این روستا در فاصله اندک از شهر ماهنشان واقع شده است، تصریح کرد: ما در محلی سکونت داریم که به معنای واقعی و از ابعاد مختلف و متعدد محروم هستیم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی به ما نفت تعلق نمی‌گیرد و گاز هم قابل استفاده نیست، ادامه‌ داد: ما باید در این شرایط چگونه سر کنیم.

پیمانکار نصب علمک در شهرستان مستقر است 

محمد‌رضا محمدی، فرماندار شهرستان ماهنشان در زمینه گازرسانی به روستای ساری‌آغل به خبرنگار موح‌رسا گفت: با توجه به وجود مسائل مختلف پیمانکار پروژه استانی تعیین شده است.

وی با بیان اینکه اکنون پیمانکار پروژه در شهرستان مستقر است، خاطرنشان کرد: پیمانکار در حال نصب علمک‌های محدود و تکی است که در سطح شهرستان وجود دارد.

فرماندار ماهنشان یادآور شد: بعد از نصب علمک‌های سایر نقاط که به صورت تکی هستند رسیدگی به پروژه ساری‌آغل و نصب علمک‌ها انجام خواهد شد.

وی گریزی به زمان استفاده اهالی روستای ساری‌آغل از نعمت گاز زد و مطرح کرد: تا فرا‌رسیدن زمستان اهالی از نعمت گاز در منازل بهره‌مند خواهند شد.

نصب علمک از هفته آینده انجام می‌شود 

احمد اسدی، رئیس اداره گاز شهرستان ماهنشان در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا گفت: ما تاکنون شبکه روستا را گازدار کردیم و تقریباً اوایل هفته آینده پیمانکار برای نصب علمک اقدام خواهد کرد.

وی مطرح کرد: در مسیر گازرسانی روستا به دلیل وجود معارض شخصی با تاخیر طولانی مدت مواجه بودیم که این امر سبب ایجاد مشکل در امر گازرسانی به روستا شد.

اهالی روستا در بی‌تکلیفی به سر می‌برند

عبدالله هارونی، دهیار روستای ساری‌آغل به خبرنگار موج‌رسا گفت: علمک منازل نصب نشده و ما این امر را از اداره گاز ماهنشان پیگیر شدیم که وعده دادند تا زمستان استفاده از گاز میسر خواهد شد.

وی با بیان اینکه گاز روستا و معدن در هفته دولت افتتاح شده است و اکنون بیش از یک ماه از این واقعه می‌گذرد، افزود: در زمان افتتاح قول داده‌اند که هفته آینده برای نصب علمک اقدام خواهند کرد ولی هفته آینده که وعده داده بودند تاکنون نرسیده است.

دهیار روستای ساری‌آغل خاطرنشان کرد: امسال نفت به ما تعلق نگرفته است و با توجه به فرارسیدن فصل سرما و گرانی قیمت کپسول ما بی‌تکلیف مانده‌ایم و امیدواریم هر چه زودتر مشکل ما برطرف شود.

با تمام این‌ها پروژه گازرسانی به روستای ساری‌آغل افتتاح شده، ولی علمک منازل نصب نشده است که اهالی روستا با نبود گاز با فرارسیدن فصل سرما در مشکل هستند، از طرفی نفت سفید نیز به اهالی تعلق نمی‌گیرد و از مسئولان درخواست دارند به مشکل رسیدگی شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۰
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۴
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۵
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۴
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۳
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۲