logo
امروز : چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۱
[ شناسه خبر : ۴۰۹۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد:

فعال‌سازی ۲۳ درصد از معادن غیرفعال زنجان

فعال‌سازی-۲۳-درصد-از-معادن-غیرفعال-زنجان
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در یک سال گذشته، با تلاش‌های صورت گرفته و پیگیری‌های مستمر، موفق شدیم تا ۲۳ درصد از معادن غیرفعال استان را مجدداً به چرخه تولید بازگردانیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ مجید گلشنی منفرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در یک سال گذشته، با تلاش‌های صورت گرفته و پیگیری‌های مستمر، موفق شدیم تا ۲۳ درصد از معادن غیرفعال استان را مجدداً به چرخه تولید بازگردانیم. این دستاورد مهم، نتیجه برنامه‌ریزی دقیق و اجرای اقدامات لازم برای رفع موانع تولید در این بخش بوده است.

بیشتر بخوانید

وی در ادامه به موضوع سلب صلاحیت و مزایده معادنی که انصراف داده بودند اشاره کرد و گفت: پس از بررسی دقیق پرونده‌های این معادن و تعیین تکلیف حقوق دولتی و ضمانت‌نامه‌ها، تصمیم بر آن شد که این معادن از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار شوند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان همچنین در خصوص اجازه برداشت از معدن انگوران برای تسریع در احداث سد مخزنی مراش خبر داد و افزود: با موافقت دستگاه‌های ذی‌ربط، اجازه برداشت از معدن انگوران برای تامین مصالح مورد نیاز سد مراش صادر شد که این امر می‌تواند در تسریع اجرای این پروژه مهم نقش بسزایی داشته باشد.

وی به موضوع یک درصد از فروش معادن اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به حساسیت موضوع، تصمیم بر آن شد که اجرای این دستورالعمل در ابتدا برای معادن بزرگ در اولویت قرار گیرد و سایر معادن نیز به تدریج تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

گلشنی‌منفرد با تاکید بر اینکه استراتژی توسعه معادن در استان زنجان، بر بهره‌گیری هرچه بیش‌تر از معادن موجود متمرکز است و نه افزایش صرف تعداد معادن افزود: ما به دنبال ایجاد ارزش افزوده بیش‌تر از طریق فرآوری مواد معدنی و ارتقای تکنولوژی در این بخش هستیم.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۷
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۲
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۹
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۷
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۳