logo
امروز : چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۹
[ شناسه خبر : ۴۰۹۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان:

آموزش‌های مهارتی متناسب با نیازهای روز باشد

آموزش‌های-مهارتی-متناسب-با-نیازهای-روز-باشد-
رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: آموزش‌های مهارتی باید پویا و متناسب با نیازهای روز تعریف و ارائه شود و قابلیت انعطاف و هماهنگی با نیازهای دائمی در حال دگرگونی‌های مختلف را داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از روابط‌ عمومی جهاد دانشگاهی؛ طاهر یوسفی‌امیری امروز چهارشنبه، ۱۱ مهر ماه در پنجاه و یکمین گردهمایی معاونان آموزشی و کارآفرینی واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی کشور که به میزبانی جهاد دانشگاهی زنجان برگزار شد، گفت: آموزش، یکی از نیازها و زیرساخت‌های اساسی برای توسعه و پیشرفت پایدار هر کشور است.

بیشتر بخوانید

 وی افزود: قدرت یادگیری، فهم، شناخت قواعد و قوانین حاکم بر دنیا و سیستم‌های پیرامونی، کشف روابط بین پدیده‌های مختلف، امکان بالا بردن دانش، توان تحلیل، مهارت‌ها و استفاده و بهره‌برداری از این موارد در راستای مطلوب و رشد، تعالی و رفاه فردی و اجتماعی از خصایص انسان است و به فعل درآمدن این خصایص عمدتاً در گرو آموزش‌هایی است که انسان از محیط اطرافش دریافت می‌کند.

 یوسفی‌امیری با اشاره به اینکه آموزش‌های دریافت‌شده توسط انسان در طول حیات خود، در اینکه چگونه می‌بینم، چه می‌دانم و چه می‌توانم تاثیر بسزایی دارد، عنوان کرد: آموزش‌های عمومی از دوران کودکی در خانواده، مدرسه، جامعه و رسانه‌ها و آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای از طریق دانشگاه‌ها و سازمان‌ها و محیط‌های کاری دریافت می‌شود.

 وی با بیان اینکه با تغییرات اخیری که همه شاهد آن هستند و گسترش شدید فعالیت‌ها و فناوری‌های مختلف و نوبه‌نو شدن فرآیندها در کسب و کارهای مختلف، همه نیاز به آموزش‌های تخصصی و مهارتی کوتاه‌مدت دارد، اظهار کرد: نیاز به آموزش‌های تخصصی و مهارتی به‌صورت مشخص با محدوده مورد تعیین و با هدف تعیین‌شده به‌صورت مقطعی، موضعی و نقطه‌ای در راستای برآوردن اهداف خاص بیش از پیش احساس می‌شود.

 رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان زنجان هدف از ارائه آموزش‌های مهارتی و تخصصی را ارتقای توان و مهارت افراد برای حضور موثر در جامعه و محل کار دانست و گفت: در این آموزش‌ها، افراد به ابزارها و تخصص‌هایی دست پیدا می‌کنند که در سایه آنها، شایستگی، بهره‌وری فردی و حرفه‌ای و سازمانی، جایگاه شغلی، اجتماعی و فرهنگی افراد بهبود پیدا می‌کند و در سایه این توسعه، سرمایه انسانی، اوضاع کلی جامعه و عملکرد سازمان‌ها و کسب و کارهای مختلف بهبود پیدا می‌کند.

 وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در این عرصه از پیشگامان و پیشروان در کشور است، افزود: جهاد دانشگاهی با شبکه گسترده‌ای که در کشور دارد و با ارائه دوره‌های بسیار متنوع هم برای عموم مردم و هم برای شاغلان در صنایع و سازمان‌های مختلف ارائه داده، جایگاه بسیار والایی را داشته است و امیدواریم با برگزاری چنین گردهمایی‌هایی فرصتی برای همفکری و تبادل نظر بیش‌تر بین واحدها ایجاد شود.  

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۷
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۲
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۹
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۷
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۳