logo
امروز : چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۶
[ شناسه خبر : ۴۰۹۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

ماجرای سقوط پوسته باک موشک در زنجان

ماجرای-سقوط-پوسته-باک-موشک-در-زنجان
سقوط شیئی در حاشیه یکی از روستاهای زنجان مربوط به پوسته باک جدا شده از یک موشک بوده و این پدیده، یک رویداد معمول در مراحل پرواز موشک‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی مربوط به سقوط یک باک موشک در حاشیه منطقه غیر مسکونی روستا اغول‌بیک شهرستان ماهنشان ابهاماتی را در اذهان ایجاد کرد. پس از بررسی‌های کارشناسی و فنی، مشخص شده است که شیء مشاهده شده در این ویدئو، در واقع پوسته باک یک موشک بوده است.

بیشتر بخوانید

موشک‌ها به عنوان سیستم‌های پیشرفته پرتابی، دارای ساختاری پیچیده و چند مرحله‌ای هستند. هر مرحله از پرتاب موشک، نیازمند سوخت و پیشران خاصی است. این پیشران‌ها در محفظه‌هایی به نام باک قرار می‌گیرند. پس از اتمام سوخت هر مرحله، باک مربوطه از بدنه اصلی موشک جدا می‌شود.

در موشک‌های مختلف، نوع و تعداد مراحل، جنس باک‌ها و نحوه جداسازی آن‌ها متفاوت است. با توجه به تصاویر منتشر شده، شیء سقوط کرده در اطراف زنجان، به احتمال زیاد پوسته باکی از جنس آلومینیوم یا تیتانیوم بوده است که پس از اتمام سوخت مرحله اول یا دوم موشک، از آن جدا شده است.

با توجه به توضیحات ارائه شده، ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی مربوط به سقوط پوسته باک یک موشک بوده است و این پدیده از نظر فنی یک رویداد عادی محسوب می‌شود.

 

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۷
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۲
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۹
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۷
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۳