logo
امروز : پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۲
[ شناسه خبر : ۴۰۹۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس مبارزه با بیماری‌های واگیر علوم پزشکی زنجان عنوان کرد:

ضرورت تزریق واکسن آنفلوانزا برای گروه‌های پرخطر

ضرورت-تزریق-واکسن-آنفلوانزا-برای-گروه‌های-پرخطر-
رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت علوم پزشکی زنجان گفت: با شروع فصول سرد سال و احتمال افزایش بیماری آنفلوانزا توصیه می‌شود حتماً تزریق واکسن آنفلوانزا را در اولویت قرار دهند.

حسین معصومی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه هر سال با شروع فصل سرما موارد بیماری آنفولانزا بیش‌تر می‌شود، اظهار کرد: افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و یا دچار ضعف سیستم ایمنی بیش‌تر در معرض این ویروس قرار دارند توصیه می‌شود از این واکسن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه با توجه به محدودیت تولید واکسن آنفولانزا در جهان، بر اساس توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت و دستورالعمل‌های کشوری، گروه‌های اولویت‌دار واکسیناسیون شوند، ابراز کرد: اولویت اول افرادی هستند که این واکسن به‌صورت رایگان به آن‌ها تزریق می‌شود و این افراد شامل کادر بهداشت و درمان، خانم‌های باردار، بیماران مبتلا به اچ آی وی و افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی بیماران هستند. 

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت علوم پزشکی زنجان ابراز کرد: اولویت دوم شامل افرادی است که جزو گروه‌های پرخطر محسوب می‌شوند ولی در گروه بیماران خاص قرار ندارند که با درخواست خود و تجویز پزشک می‌توانند واکسن را از بخش خصوصی و داروخانه‌ها دریافت کنند که شامل سابقه داشتن بیماری‌های مزمن و زمینه‌ای مثل بیماری‌های ریوی، قلبی عروقی، فشار خون بالا، دیابت، بیماری‌های کلیوی و کبدی است.

وی عنوان کرد: افراد فاقد طحال، دچار چاقی مفرط و بالای 65 سال نیز جزو این گروه هستند که واکسیناسیون آنفلوانزا برای آن‌ها توصیه می‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۸
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۳
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۵
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۷
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۵
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۳