logo
امروز : دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۴
[ شناسه خبر : ۴۰۹۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در پایتخت شور و شعور حسینی؛

هفته گرامیداشت دفاع مقدس با الگویی در تراز انقلاب برگزار شد

هفته-گرامیداشت-دفاع-مقدس-با-الگویی-در-تراز-انقلاب-برگزار-شد
دفاع مقدس سال ۱۴۰۳، در پایتخت شور و شعور حسینی یک الگوی تراز انقلابی است برای پرورش نسل جوان مسجدی و هیأتی که این مهم، مرهون دغدغه، زحمت بی‌شائبه و از خودگذشتگی پیشکسوتان و جوانان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ هفته گرامیداشت روزهای دفاع مقدس را در زنجان به خوبی می‌توان در انبوهی از فعالیت‌های صادقانه و خالصانه بسیجیان عزیز در مساجد و پایگاه‌های مقاومت تعریف کرد که کنج عافیت را رها کرده‌اند و در بی‌تفاوتی بسیاری از کسانی که باید در صف اول تبیین و تشریح فرهنگ و هویت مقاومت و ایثار می‌ایستادند، یک تنه و گاهاً با هزینه‌های شخصی نسبت به زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره نسل طلایی انقلاب اسلامی زیر فرمان ولی امر هستند تا از قافله شاهدان و شهیدان باشند چراکه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کم‌تر از شهادت نیست.

بیشتر بخوانید

هفته دفاع مقدس را می‌توان در اردوهای جهادی، در اجرای رزمایش ۱۰ هزار نفری، در تولید محتوای فاخر دیجیتال، در ویزیت رایگان پزشکان، در تفقد از خانواده‌های شهدا، در گشت‌های شبانه بسیج، در همایش شکوه ایثار و تجلیل از پیشکسوتان و ... تعریف کرد.

تعریف و خاطره‌گویی از روزهای دفاع مقدس در زنجان برای همه خوشایند است مگر کسانی که به فرموده شهید بزرگوار آقا مهدی باکری نسبت به گذشته خود پشیمان شده‌اند.

در برنامه‌های تولیدی صدا و سیمای مرکز استان زنجان، با تدابیر و تغییراتی که صورت گرفت هفته دفاع مقدس بسیار متفاوت‌تر از گذشته از قاب رسانه ملی تشریح و تبیین شد. حال این‌که بسیاری از فرماندهان و رزمندگان زنجانی بنا بر صلاحدید خودشان که از سالیان گذشته مسبوق به سابقه است راضی به حضور در رسانه و انظار عموم نشدند.

بسیاری از رزمندگان دفاع مقدسی که در برنامه‌های رسانه ملی حضور یافتند، خود اسناد زنده و هویت دفاع مقدس هستند که در بسیاری از عملیات‌های آفندی و پدافندی حضور داشته و از حماسه‌سازان ایام بوده‌اند. 

مقام معظم رهبری فرمودند عاشورا یک نصف روز بود که یک هزار و ۴۰۰ سال است اسلام را بیمه کرده، دفاع مقدس ما هشت سال بود باید ۸ هزار سال انقلاب را بیمه کند. بر این اساس باید به نسل جوان مومن انقلابی فرصت داد تا گنجینه عظیم و سرشار دفاع مقدس را نه فقط محدود به مرزهای جغرافیایی بلکه برای جهان، با افتخار تشریح کنند.

البته شاید کسانی این دغدغه درست و بجا را داشته باشند که روایت درستی از وقایع و خاطرات بشود و از تحریفات و ابزاری نگاه کردن به آن جلوگیری گردد که باید گفت بحمدالله تاریخ شفاهی دفاع مقدس بسیار مبسوط و دقیق با حضور فرماندهان اصلی زنجانی در جریان کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان به صورت مدون در قالب فیلم و عکس و حدود هزار جلد کتاب جمع‌آوری شده و هم‌اکنون در دبیرخانه کنگره به عنوان اسناد اصلی نگه‌داری می‌شود.

دفاع مقدس امروز در پایتخت شور و شعور حسینی یک الگوی تراز انقلابی است برای پرورش نسل جوان مسجدی و هیأتی که این مهم، مرهون دغدغه، زحمت بی‌شائبه و از خودگذشتگی پیشکسوتان و ان است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۶
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۰
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۲
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۰
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴