logo
امروز : دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۹
[ شناسه خبر : ۴۰۹۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

۱۲ هزار واحد روستایی زنجان مقاوم‌سازی می‌شود

۱۲-هزار-واحد-روستایی-زنجان-مقاوم‌سازی-می‌شود
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به جهش قابل توجه در مقاوم‌سازی مسکن روستایی زنجان با حمایت بانک‌ها گفت: برای بهسازی ۱۲ هزار واحد مسکونی روستایی در سال جاری تخصیص اعتبار انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ رضا خواجه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه همه ۱۲ هزار واحد به بانک‌های عامل معرفی شده است اظهار کرد: عملیات اجرایی ۸ هزار واحد آن آغاز شده است. 

بیشتر بخوانید

وی با تأکید بر اهمیت همکاری بانک‌ها در اجرای این طرح گسترده، اظهار داشت: عملیاتی کردن بهسازی ۱۲ هزار واحد کار ساده‌ای نیست و نیازمند همکاری جدی بانک‌های عامل است.

153 روستای استان زنجان روی گسل

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با اشاره به افزایش سه برابری میزان مقاوم‌سازی نسبت به سال گذشته، از مقاوم‌سازی ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان خبر داد و عنوان کرد: ۱۵۳ روستای استان زنجان در روی خط گسل قرار گرفته که مقاوم‌سازی همه واحدهای مسکونی این روستاها ضروری است.

وی نقش بانک‌ها را در این طرح تعیین‌کننده دانست و گفت: اگر تلاش‌های چهار ساله بانک‌ها نبود، نمی‌توانستیم به تعهدات خود عمل کنیم. درخواست ما از بانک‌های عامل این است که همچنان پای کار بمانند.

خواجه‌ای با بیان اینکه تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی تکلیفی است، افزود: با کمک بانک‌ها توانستیم رتبه برتر کشوری را در زمینه مقاوم‌سازی مسکن روستایی کسب کنیم و این رتبه را در چهار سال متوالی حفظ کنیم و اگر بتوانیم ۱۲ هزار واحد تسهیلاتی امسال را جذب کنیم، ۱۲ درصد به طرح مقاوم‌سازی استان افزوده خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت قابل توجه طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان گفت: از سال ۸۴ که طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی آغاز شده، به لطف همکاری بانک‌ها و استقبال خوب روستاییان، شاهد کاهش چشمگیر نگرانی‌ها در خصوص حوادث طبیعی به‌ویژه زلزله هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با تاکید بر اهمیت مقاوم‌سازی مسکن روستایی، افزود: در صورت عدم مقاوم‌سازی مسکن در روستاها در هنگام وقوع حوادث طبیعی مانند زلزله بیش‌ترین تلفات را شاهد خواهیم بود. خوشبختانه با تسهیلات ارائه شده، روستاییان به راحتی می‌توانند نسبت به مقاوم‌سازی مسکن خود اقدام کنند.

تسهیلات آسان برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی

وی با اشاره به جزئیات تسهیلات مقاوم‌سازی، گفت: تسهیلات ارائه شده به روستاییان ۳۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله، دوران مشارکت سه ساله و سود ۵ درصد است. این تسهیلات به روش‌های مختلف و به ساده‌ترین شکل ممکن در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

خواجه‌ای افزود: با تحقق اهداف امسال، میزان مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان به ۶۹ درصد خواهد رسید و امیدواریم ظرف ۱۰ سال آینده جشن مقاوم‌سازی کامل مسکن روستایی را در استان زنجان برگزار کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت تعهد به مردم، گفت: در تلاش هستیم تا به تعهداتی که به مردم داده‌ایم جامه عمل بپوشانیم و با همکاری بانک‌ها، شاهد پیشرفت روزافزون طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان باشیم.

در مجموع، با توجه به اظهارات مدیرکل بنیاد مسکن زنجان، استان زنجان در سال جاری شاهد جهش قابل توجهی در مقاوم‌سازی مسکن روستایی خواهد بود. این دستاورد در سایه همکاری نزدیک بنیاد مسکن و بانک‌های عامل و با هدف افزایش ایمنی و کاهش خسارات ناشی از حوادث طبیعی محقق شده است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۶
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۰
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۲
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۰
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴