logo
امروز : یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۳
[ شناسه خبر : ۴۰۹۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر:

۲۱۵۰۰ دام سبک علیه بروسلوز واکسینه می‌شوند

۲۱۵۰۰-دام-سبک-علیه-بروسلوز-واکسینه-می‌شوند
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر گفت: با آغاز طرح واکسیناسیون بروسلوز (تب مالت) از ابتدای شهریور، پیش‌بینی می‌شود تعداد ۲۱ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک به طور رایگان واکسینه شوند.

عبداله بیگدلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ از آغاز طرح واکسیناسیون بروسلوز (تب مالت) از ابتدای شهریور خبر داد و گفت: در این طرح طبق پیش‌بینی انجام شده تعداد ۲۱ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و ۹۵۰ راس دام سنگین در روستاهای شهرستان ابهر به صورت کاملاً رایگان واکسینه می‌شوند.

بیشتر بخوانید

وی با توضیح اینکه بیماری تب مالت از جمله بیماری‌های مشترک انسان و حیوان است که عامل آن باکتری به نام بروسلا است، متذکر شد: بیماری بروسلوز که در بین عموم مردم به نام تب‌ مالت شناخته می‌شود جزو مهم‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بوده و می‌تواند موجب بروز آلودگی در انسان شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر با بیان اینکه مردم بیش از گذشته به خرید لبنیات سنتی به‌ویژه پنیر رغبت پیدا کرده‌اند، گفت: این امر می‌تواند این نوع بیماری را به انسان منتقل کند، از عموم مردم درخواست داریم، تا حد امکان از خرید لبنیات سنتی اجتناب کنند و لبنیات پاستوریزه به خاطر فرآیند حرارتی و پاستوریزاسیون عاری از هرگونه بیماری است.

وی تصریح کرد: مصرف شیر غیر پاستوریزه، گوشت خام یا نیمه‌خام و تماس نزدیک با ترشحات بدن حیوان مبتلا به بیماری، از دلایل اصلی انتقال این بیماری به انسان هستند و این بیماری با نام‌های بروسلوز، تب مدیترانه و تب ناخواسته نیز شناخته می‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۱
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۵
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۴
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۲