logo
امروز : دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۰
[ شناسه خبر : ۴۰۹۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
یادداشت؛

۸۳ تن بمب برای کوه استقامت

۸۳-تن-بمب-برای-کوه-استقامت
دشمنان برای خاموش کردن ندای استقامت و از میان بردن سید مقاومت، ۸۳ تن بمب را به زمین ریختند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ دشمنان برای خاموش کردن ندای استقامت و از میان بردن سید مقاومت، ۸۳ تن بمب را به زمین ریختند، گویی تنها با وزنی به سنگینی کوه‌ها می‌توانستند عظمت این شخصیت عظیم را درک کرده و او را متوقف کنند. 

بیشتر بخوانید

این حجم از خشونت و بی‌رحمی، نشان از استیصال و وحشت آنان در برابر شخصیتی بود که سال‌ها در مقابل ظلم و ستم ایستاده بود و نه تنها خود را، بلکه مردمانش را نیز به نماد استقامت تبدیل کرده بود.  

قرآن می‌فرماید: وَ لَا تَهِنُوا وَ لَا تَحْزَنُوا وَ أَنتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ (آل عمران: ۱۳۹)؛ و سست نشوید و غمگین نگردید که شما برترید اگر ایمان داشته باشید.  

رهبر انقلاب می‌فرمایند: شهیدان ما، قدرت‌های پوشالی دنیای استکبار را به زانو درآوردند و درس استقامت و ایستادگی را به ملت‌ها آموختند.

با گذشت دهه‌ها از تلاش‌های بی‌نتیجه دشمنان برای درهم شکستن روح استقامت و آزادگی زمانی که به سختی رد او را یافتند، چاره‌ای نداشتند جز ریختن چنین حجم عظیمی از بمب‌ها. 

اما حقیقت روشن است: عظمت سید مقاومت نه با سلاح‌ها و بمب‌ها از میان می‌رفت و نه با نقشه‌های دنیوی قابل تضعیف بود. دشمنان در تلاش برای نابودی او، تنها ناتوانی و ضعف خود را به نمایش گذاشتند.  

 قرآن می‌فرماید: وَ مَكَرُوا وَ مَكَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ (آل عمران: 54)؛ و مکر کردند و خدا نیز مکر کرد و خدا بهترین مکرکنندگان است.  

رهبر انقلاب می‌فرماید: آن‌ها با جنگ نظامی و اقتصادی نتوانستند ملت ما را از پا بیندازند؛ این ملت همچون کوه در برابر دشمن ایستاد.

سید مقاومت با شهادتش نه تنها از صحنه نبرد حذف نشد، بلکه به یک اسطوره جاودانه در دل‌های آزادی‌خواهان جهان بدل گشت.

 صدای او همچون طنین یک کوه استوار در تاریخ مقاومت باقی خواهد ماند و پرچم عزت و آزادگی که برافراشت، همچنان در دل‌ها در اهتزاز خواهد بود.

 دشمنان با تمام قدرت خود نتوانستند او را شکست دهند و این خود گواهی است بر عظمت او.  

قرآن می‌فرماید: وَ لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ (آل عمران: ۱۶۹)؛ و گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مرده‌اند، بلکه زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.  

 رهبر انقلاب می‌فرمایند: یاد شهیدان، یادبود پیروزی و افتخار است؛ آن‌ها اسطوره‌های ایستادگی هستند.

شهادت سید مقاومت، نه پایان که آغازِ جاودانگی اوست. او نه تنها به نمادی از افتخار و شرافت تبدیل شد، بلکه هرگز از دل‌ها نخواهد رفت.

 او کوهی از عزت و شکوه است که با هر لحظه از حیات و شهادتش، دل‌های ما را پر از امید و اراده می‌کند، کوهی که با هیچ بمب و نیرویی فرو نخواهد ریخت.  

قرآن می‌فرماید: إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ (فصلت: 30)؛ آنان که گفتند: پروردگار ما الله است و در این راه استقامت ورزیدند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند.

رهبر انقلاب می‌فرمایند: شهادت، مرگ نیست؛ تولدی است دوباره در عالم جاودانگی و حیاتی ابدی.

موسی آقایاری، پژوهشگر و مدرس حوزه علمیه

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۶
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۰
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۲
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۰
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴