logo
امروز : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۰
[ شناسه خبر : ۴۰۹۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد:

افزایش ۲۲ درصدی قیمت نان در زنجان

افزایش-۲۲-درصدی-قیمت-نان-در-زنجان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از افزایش ۲۲ درصدی قیمت انواع نان در استان خبر داد و گفت: این افزایش پایین‌تر از میانگین ۲۵ درصد کشوری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ روح‌اله حسنی در نشست خبری عصر امروز با اشاره به افزایش قیمت نان در این استان به میزان ۲۲ درصد، اظهار کرد: این افزایش قیمت بر اساس تصمیمات کارگروه ملی آرد و نان و با همکاری اتحادیه‌های نانوایی تعیین شده است.

بیشتر بخوانید

وی خاطرنشان کرد: مصوبه کلی کشور برای افزایش قیمت نان در سال جاری به سقف ۲۵ درصد به منظور جبران هزینه‌های واحدهای نانوایی بوده و افزایش قیمت در زنجان کم‌تر از میانگین کشوری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان همچنین تأکید کرد: هدف از این افزایش، بهبود کیفیت نان است و زنجان به عنوان یکی از استان‌های کم‌التهاب در حوزه نان شناخته می‌شود. از فردا، تیم‌های بازرسی با همکاری دستگاه‌های اجرایی و کمیته استانداری برای نظارت بر کیفیت نان در استان فعال خواهند شد.

افزایش قیمت نان در زنجان با هدف جلوگیری از خروج آرد

وی در ادامه توضیحات خود درباره افزایش ۲۲ درصدی قیمت نان، اعلام کرد: برای جلوگیری از خروج آرد و نان از استان، قیمت نان در مقایسه با استان‌های همجوار همسان‌سازی شده است.

حسنی با بیان اینکه با این اقدام، امیدواریم بخشی از هزینه‌های نانوایی‌ها جبران و کیفیت پخت نان در استان بهبود یابد، تأکید کرد: استان زنجان در بحث کیفیت نان، رتبه یک کشوری را دارد.

وی همچنین اعلام کرد: قیمت هر کیلوگرم آرد نوع یک ۶ هزار و ۶۵۰ ریال و آرد نوع دو ۹ هزار ریال تعیین شده است.

قیمت انواع نان به شرح زیر است:

با آرد نوع یک:

لواش: ۵ هزار و ۵۰۰ ریال

بربری: ۱۸ هزار و ۵۰۰ ریال

سنگک: ۲۱ هزار و ۵۰۰ ریال

با آرد نوع دو:

لواش: ۶ هزار ریال

بربری: ۲۵ هزار ریال

سنگک: ۲۵ هزار ریال

تافتون و تنوری: ۱۵ هزار و ۵۰۰ ریال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان همچنین از تشکیل تیم‌های بازرسی به محوریت سازمان صمت خبر داد و اعلام کرد: فروش اجباری سنگ کنجدی نیز جلوگیری خواهد شد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴