logo
امروز : دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۵
[ شناسه خبر : ۴۰۹۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس حفظ و احیاء بناهای میراث فرهنگی استان زنجان:

مسجد خانم در حال مرمت است

مسجد-خانم-در-حال-مرمت-است-
رئیس گروه حفظ و احیاء بناها و محوطه‌های تاریخی میراث فرهنگی استان زنجان گفت: مسجد خانم در حال حاضر توسط هیأت امنای مسجد و تحت نظارت فنی کارشناسان اداره‌کل میراث فرهنگی در حال مرمت است.

حامد بیگدلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه مسجد خانم، یادگاری از دوران قاجار است که توسط جمیله خانم در زنجان احداث شد، گفت: مسجد خانم در سال ۱۳۹۱ با اعتبار اداره کل میراث فرهنگی به صورت اساسی مرمت شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: تخریب اندود گچ و پاکسازی آجرها، تعویض آجرهای فرسوده، مرمت درهای چوبی، اصلاح بندکشی‌ها از جمله عملیات مرمتی در این مسجد تاریخی است.

رئیس گروه حفظ و احیاء بناها و محوطه‌های تاریخی میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به طراحی و معماری مسجد خانم عنوان کرد: تمام نقشینه‌ها و تزئینات بنا به سبک دوره قاجار بوده و از رنگ‌های زرد، سیاه، فیروزه‌ای و سفید بیش‌تر استفاده شده است.

وی ادامه داد: این مکان مذهبی نمادی از معماری ایرانی و اسلامی است. مسجد خانم در حال حاضر توسط هیأت امنای مسجد و تحت نظارت فنی کارشناسان اداره‌کل میراث فرهنگی در حال مرمت است.

بیگدلی با اشاره به اینکه احیا و مرمت این مسجد تاریخی باعث استقبال بیش‌تر گردشگران می‌شود، تصریح کرد: مرمت و بهسازی بناهای تاریخی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۶
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۰
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۲
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۰
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴