logo
امروز : سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۹
[ شناسه خبر : ۴۰۹۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یادداشت؛

دانش‌آموزان قربانیان بلاتکلیفی

دانش‌آموزان-قربانیان-بلاتکلیفی
اداره آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره پس از گذشت بیش از شش ماه همچنان بدون رئیس اداره می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ اداره آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره پس از گذشت بیش از ۶ ماه همچنان بدون رئیس اداره می‌شود و این وضعیت بلاتکلیف به نظر می‌رسد. طبق قوانین، مدت زمان قانونی برای مدیریت با سرپرست، حداکثر سه ماه است. با پایان این مهلت، ادامه فعالیت یک اداره با سرپرست خلاف قانون محسوب می‌شود؛ اما به‌رغم این محدودیت اداره آموزش و پرورش خرم‌دره بیش از ۶ ماه است که با سرپرست به کار خود ادامه می‌دهد.  

بیشتر بخوانید

آموزش و پرورش به عنوان نهادی سرمایه‌ای و نه مصرفی، وظیفه تربیت نسلی را بر عهده دارد که آینده توسعه و پیشرفت منطقه را رقم خواهند زد. چرا باید این نهاد حیاتی که مهد پرورش فرزندان و آینده‌سازان کشور است در چنین وضعیتی قرار بگیرد؟ 

دانش‌آموزان، قربانیان بلاتکلیفی

در این میان دانش‌آموزان به عنوان آسیب‌پذیرترین قشر از این شرایط ضربه می‌بینند. آنان که اندیشمندان و بزرگان فردای جامعه خواهند بود، در شرایطی نامطمئن و بدون مدیریت پایدار آموزش می‌بینند. وضعیت امروز آموزش و پرورش هر منطقه آیینه‌ای از فردای آن منطقه است؛ پس چگونه می‌توان آینده‌ای روشن را برای خرم‌دره متصور بود در حالی که آموزش و پرورش آن در بی‌ثباتی قرار دارد؟  

آیا سرپرستی ادامه دارد؟  

در نهمین روز اسفند ماه، هم‌زمان با تمرکز اقشار مختلف مردم بر انتخابات مجلس خبری منتشر شد که سرپرست جدیدی برای اداره آموزش و پرورش خرم‌دره معرفی شده است. این انتصاب پس از استعفای رئیس قبلی صورت گرفت و معاون وی به عنوان سرپرست منصوب شد. اما چرا این بلاتکلیفی همچنان ادامه دارد؟ چرا تاکنون مدیریتی قطعی و پایدار برای این نهاد انتخاب نشده است؟  

نقش کلیدی آموزش و پرورش در توسعه کشور  

مقام معظم رهبری همواره بر اهمیت آموزش و پرورش به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین وزارتخانه کشور تأکید داشته‌اند؛ نهادی که مسئولیت تربیت و آموزش رسمی نسل آینده کشور را بر عهده دارد. به تعبیر ایشان «عبور از گردنه‌های دشوار پیشرفت همه‌جانبه کشور بدون کمک و ایفای نقش آموزش و پرورش غیرممکن است». اما برخی از مسئولان گذشته، اهمیت و قدرت تأثیرگذاری این وزارتخانه را درک نکرده و به آن به عنوان یک نهاد مصرف‌کننده و مزاحم بودجه نگاه می‌کردند. 

 در انتظار تصمیم نهایی 

اکنون، شهروندان و فرهنگیان خرم‌دره همچنان در انتظار انتصاب یک رئیس دائمی برای اداره آموزش و پرورش شهرستان هستند؛ انتصابی که شاید بتواند ثبات و برنامه‌ریزی لازم برای پیشرفت آموزشی منطقه را به ارمغان بیاورد.  

محمدحسین داداشی

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۷
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۱
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۰
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۸
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۳