logo
امروز : دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۳
[ شناسه خبر : ۴۰۹۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر عنوان کرد:

اجرای طرح پایش آنفلوانزای فوق حاد طیور

اجرای-طرح-پایش-آنفلوانزای-فوق-حاد-طیور
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر گفت: طرح پایش آنفلوانزای فوق حاد طیور بومی در شهرستان ابهر اجرا شد‌.

عبداله بیگدلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: طرح پایش آنفلوانزای فوق حاد طیور بومی در شهرستان ابهر اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه از تعداد یک هزار قطعه طیور بومی نمونه‌گیری و خون‌گیری انجام گرفت، افزود: نمونه‌ها جهت پایش و ردیابی بیماری به آزمایشگاه ارسال شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر تصریح کرد: با توجه به اهمیت برنامه پایش و مراقبت در موفقیت استراتژی کنترل و پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از اجرای طرح ردیابی سرمی و مولکولی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، در سطح شهرستان ابهر همزمان با سراسر کشور انجام شد.

وی اظهار کرد: این طرح همزمان در کل کشور و سطح شهرستان‌های استان زنجان آغاز شد و در ۱۰ روستا شهرستان ابهر تعداد یک هزار قطعه طیور بومی مورد نمونه‌برداری قرار گرفتند.

وی با توضیح اینکه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، یکی از بیماری‌های ویروسی قابل انتقال بین جمعیت پرندگان و انسان است، متذکر شد: ارزیابی سرمی و داشتن اطلاعات کافی از نظر وضعیت بیماری در سطح استان دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای برای برنامه‌ریزی‌های بهداشتی صنعت طیور و اجرای عملیات پیشگیرانه از این بیماری است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۶
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۰
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۲
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۰
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴