logo
امروز : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۹
[ شناسه خبر : ۴۰۹۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

مسلمانان خون‌خواهی شهید نصرالله را طلب کنند

مسلمانان-خون‌خواهی-شهید-نصرالله-را-طلب-کنند
امام جمعه ماهنشان گفت: سید حسن نصرالله قلوب همه حق‌طلبان را جریحه‌دار کرد و ما از مجامع بین‌المللی و مسلمانان جهان می‌خواهیم تا خون‌خواهی سید حسن نصرالله را طلب کنند و خواستار باشند.

حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: شهادت سید حسن نصرالله قلوب همه حق‌طلبان را جریحه‌دار کرد اما بعید نیست که شهادت او از الطاف خفیه الهی باشد و موجب بیداری برخی غفلت‌زدگان شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: بعد از ترور شهید عباس موسوی، شهید سید حسن نصرالله آمد و به امید خدا بعد از آن هم منتغم و خوار‌‌کننده صهیونیست‌ها می‌آید.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه شخصیت شهید سید حسن نصرالله فراتر از دبیرکل یک گروه شیعه در جنوب لبنان بود بیان کرد: فصاحت و فن بیان بالا، شناخت کامل از جزئیات میدان نظامی و صحنه سیاسی، با اخلاص و دلسوز و شجاع بودن از ویژگی‌های شخصیتی این شهید بزرگوار بود که در کم‌تر کسی این خصوصیات باهم دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: او مهم‌ترین رهبر مقاومت مردمی و چریکی علیه امپریالیسم و استعمار عصر کنونی بود، او قلب گرم یک چریک جوان، فصاحت یک شاعر کلاسیک عرب و مغز یک نخبه واقعی را داشت.

علی‌اکبری با اشاره به اینکه شهید سید حسن نصرالله، استراتژیستی بود که نبوغش را دشمنانش هم تصدیق می‌کردند، افزود: مقام معظم رهبری از ایشان با عناوینی چون مجاهد کبیر، پرچم‌دار مقاومت در منطقه، عالم با فضیلت دینی و رهبر مدبر سیاسی یاد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر کدام از ویژگی‌های فوق بیانگر عظمت والای این شهید عزیز و گرانقدر است‌ که در پیام مقام معظم رهبری به بُعد دیگر ویژگی‌های این شهید والا مقام اشاره شد و تاکید کردند که مسلمان و مقاومت شخصیتی با عظمت و پرچم‌داری برجسته حزب‌الله لبنان و رهبری کم‌نظیر را از دست داده است.

امام جمعه ماهنشان یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ شهید سید حسن نصرالله یک راه و مکتب بودند و این راه توسط جوانان، نوجوانان و دلاور‌مردان ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه این شهید در دوران عمر پر خیر و برکت خود اقدامات فراوان و خدمات بسیاری داشت، بیان کرد: از جمله آن اقدامات این بود که رژیم صهیونیستی را از جنوب لبنان اخراج کرد و در جنگ ۳۳ روزه مزه شکست را بر مستکبران چشانید‌.

علی‌اکبری گریزی به دیگر اقدامات با ارزش این شهید بزرگوار زد و مطرح کرد: شهید نصرالله در برابر ظلم و تجاوز دشمنان مسلمانان ایستاد و با تمام وجود از آرمان‌های قدس شریف و فلسطین اشغالی دفاع کرد.

وی با تاکید بر اینکه ایشان الگوی بی‌بدیل از آزادی و جهاد در راه خدا را به نسل‌های آینده ارائه کرد، ادامه داد: شهید سید حسن نصرالله اولین فرمانده شهید الهی نبود و آخرینشان هم نخواهد بود.

امام جمعه ماهنشان تاکید کرد: ما از مجامع بین‌المللی و مسلمانان جهان می‌خواهیم تا خون‌خواهی سید حسن نصرالله را طلب کنند و خواستار باشند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴