logo
امروز : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۹
[ شناسه خبر : ۴۰۹۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خدابنده:

گردشگری پلی میان ارتباط ملت‌هاست

گردشگری-پلی-میان-ارتباط-ملت‌هاست
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خدابنده گفت: گردشگری می‌تواند پل ارتباطی میان ملت‌ها باشد و فرصتی برای تبادل فرهنگی و اجتماعی فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق؛ معصومه شیری بیان کرد: از سال ۱۹۸۰ سازمان جهانی گردشگری و سازمان ملل متحد سالانه روز ۲۷ سپتامبر را به عنوان روز جهانی گردشگری و جهان‌گردی جشن می‌گیرد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه هدف از گرامیداشت چنین روزی، بالا بردن سطح آگاهی در مورد نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تاثیر گردشگری بر ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان است، افزود: در ایران روز جهانی گردشگری پنجم مهر ماه در تقویم شمسی ثبت شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی خدابنده ادامه داد: در روز گردشگری و جهان‌گردی امکان بازدید رایگان و نیم‌بها از همه موزه‌های زیر نظر سازمان میراث فرهنگی وجود دارد.

وی اضافه کرد: از فواید گردشگری این است که سفر کردن کمک می‌کند تا از فشارهای روحی کاسته شود و باعث ایجاد تنوع در زندگی می‌شود زیرا فعالیت‌ها و کار و زندگی روز‌مره می‌تواند خسته‌کننده باشد پس تنها سفر و گردشگری است که می‌تواند شما را از روزمرگی کسل‌کننده بیرون آورد و باعث ایجاد تنوع در زندگی شود.

شیری با بیان اینکه گردشگری و سفر درس رویارویی با حوادث غیر منتظره در زندگی را می‌دهد، تاکید کرد: شعار امسال روز جهانی گردشگری به نام «گردشگری و صلح» نام‌گذاری شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خدابنده ادامه داد: شعاری که به‌مناسبت روز جهانی گردشگری در هر سال انتخاب می‌شود، اهمیت بالایی دارد زیرا نشان می‌دهد تمرکز رویداد روی چه موضوعاتی خواهد بود.

وی افزود: در سال‌های گذشته شاهد شعارهای مختلفی بودیم که هر کدام با توجه به رویدادهای مهم آن سال و مسائل مربوط به صنعت گردشگری انتخاب شده بودند.

شیری در ادامه عنوان کرد: روز جهانی جهان‌گردی فرصتی است تا جوامع محلی بتوانند فرهنگ و سنت‌های خود را معرفی کنند و از این طریق به ترویج گردشگری پایدار بپردازند.

وی ادامه داد: روز جهانی جهان‌گردی یادآور این نکته است که گردشگری می‌تواند پل ارتباطی میان ملت‌ها باشد و فرصتی برای تبادل فرهنگی و اجتماعی فراهم کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: با توجه به چالش‌های موجود نیاز است که همه ما به سمت گردشگری پایدار حرکت کنیم و از منابع طبیعی و فرهنگی خود به خوبی محافظت کنیم.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴