logo
امروز : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۴
[ شناسه خبر : ۴۰۹۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

دودوزه بازی اصلاحات برای دولت!

دودوزه-بازی-اصلاحات-برای-دولت!
جریان سیاسی که هر روز بهانه‌ای را دستاویز اعمال فشار بر دولت قرار می‌دهد این روزها پوست اندازی کرده و از قامت منتقد دولت وفاق به کسوت دلسوز وفاق تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از پایگاه اصلاع‌رسانی راه‌دانا؛ در حالی برخی تندروها در اردوگاه اصلاحات همچنان در تلاش هستند تا لایحه عفاف و حجاب را به چالش بکشند که تصویب و اجرای این لایحه جز سیاست‌های اعلامی جمهوری اسلامی ایران است. 

بیشتر بخوانید

سهیلا جلودار از چهره‌های اصلاح طلب و نماینده سابق مجلس به تازگی در اظهاراتی عنوان کرده است که رویکردهایی مانند لایحه عفاف و حجاب و تصویب آن مسئله‌ای است که جاذبه ملی ایجاد نمی‌کند و در چنین شرایطی هم وفاق ملی ایجاد نمی‌شود. 

در همین راستا بازوی رسانه‌ای این جریان نیز ایجاد موج رسانه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است. 

در شرایطی که رئیس‌جمهور به طور مکرر بر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تاکید دارد، روزنامه هم میهن در گزارشی ضمن حمله به لایحه عفاف و حجاب نوشته است: بخش قابل توجهی از زنان جامعه در جریان اعتراضات سال ۱۴۰۱ مواضع خود نسبت به اجبار در حجاب را شفاف و بدون تعارف روشن کردند؛ در چنین شرایطی به نظر می‌رسد باید دولت مواضع خود را در برابر زنان جامعه هم نشان داده و در این زمینه شفاف‌سازی کند که جایگاه مطالبات زنان در این وفاق ملی مورد تأکید، چیست؟ 

سیاست شتر گاو پلنگ اصلاح طلبان که یک روز حجاب را ابزار فشار بر دولت قرار می‌دهند و روز دیگر رفع حصر و مسئله مذاکره با آمریکا را و دست آخر مدعی می‌شود که مشکلات اقتصادی عامل ناامیدی مردم است، تنها به دنبال تحمیل مطالبات خود به دولت پزشکیان است. 

دو دوزه بازی اصلاح طلبان در برابر دولت پزشکیان در حالی است که این جریان یک روز در قامت منتقد دولت وفاق شدیدترین نقدها را نسبت به رئیس‌جمهور به خاطر تشکیل دولت وفاق مطرح می‌کند و روز دیگر برای اعمال فشار به دولت برای تحمیل خواسته‌هایشان دایه عزیزتر از مادر برای وفاق ملی می‌شود. 

وفاق ملی اگرچه به عنوان ابتکار رئیس دولت چهاردهم مطرح شد اما با همراهی مجلس به عنوان یک نهاد نظارتی بر عملکرد دولت، در کشور نهادینه شد تا کشور به سرعت در مسیر حل مشکلات و پیشبرد برنامه‌ها قرار گیرد با این حال اما، به نظر می‌رسد وفاق ملی ابزار دست برخی جریانات سیاسی به عنوان وجه‌المصالحه قرار گرفته است. 

مخالفت با قانون عفاف و حجاب برای حاشیه‌سازی در کشور است

لاله افتخاری، فعال سیاسی و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در این باره به خبرنگار راه دانا گفت: مخالفت با قانون عفاف و حجاب در هر شرایط و به هر بهانه‌ای با انگیزه حاشیه‌سازی برای کشور مطرح می‌شود؛ همان‌طور که در جریان بررسی این لایحه در مجلس یازدهم نیز برخی جریانات سیاسی علیه آن سر و صداهای بسیاری راه انداختند اما مجلس با قاطعیت مسیر قانون را طی کرد. 

وی این را هم گفت که عفاف با فطرت انسان عجین شده است و رعایت حجاب وعفاف، اقتدار هرچه بیشتر نظام و ملت را به همراه خواهد داشت. 

حالا اما باید منتظر ماند و دید جریان سیاسی که به بهانه‌های مختلف از جمله عفاف و حجاب، رفع حصر و مذاکره با آمریکا به دنبال حاشیه‌سازی برای دولت است آیا در صورت موفقیت دولت وفاق ملی در حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، عَلَم خرسندی از دولت را بلند خواهد کرد یا همچنان بر سیاست فشار بر دولت پافشاری خواهد کرد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۴
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۸
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۷
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۵
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۳
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴