logo
امروز : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۴
[ شناسه خبر : ۴۰۸۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبر داد:

غربالگری شنوایی ۵ هزار نوزاد در استان زنجان

غربالگری-شنوایی-۵-هزار-نوزاد-در-استان-زنجان-
مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در ۶ ماهه اول سال‌جاری نزدیک به ۵ هزار نوزاد و یک هزار و ۵۰۰ کودک سه تا پنج سال غربالگری شنوایی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ روح‌الله خدابنده‌لو صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه اولویت اصلی بهزیستی نگهداری سالمندان در جمع خانواده و در خانه است و فعالیت‌های مراقبتی ویژه در این مورد آموزش داده می‌شود اظهار کرد: دو مرکز روزانه در شهر زنجان در زمینه مراقبت از سالمندان فعال هستند و سه مرکز دیگر در زنجان و هیدج به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹۴ سالمند در سه مرکز بهزیستی زنجان وجود دارد که یارانه حمایتی به آن‌ها از طریق همین سازمان پرداخت می‌شود ابراز کرد: ۴ هزار سالمند در حال حاضر تحت پوشش بهزیستی بوده و مراقبت‌های لازم از آن‌ها انجام می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: 50 درصد عامل ناشنوایی در افراد مختلف به صورت ژنتیکی بوده که 25 درصد آن حین بارداری به وجود می‌آید و 25 درصد دیگر علل ناشناخته دارند.

وی با اشاره به اینکه در این میان ۱۷۹ دانش‌آموز ناشنوا و ۱۴ دانشجو تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند و ۲۰ هزار دستگاه سمعک به افراد دارای معلولیت شنوایی تحویل شده است ابراز کرد: ناشنوایان از خدماتی چون تسهیلات اشتغال‌زایی بهره‌مند می‌شوند‌.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان اضافه کرد: ۲۶ مؤسسه غربالگری شنوایی‌سنجی در سطح استان فعال است که در ۶ ماهه اول سال‌جاری نزدیک به ۵ هزار نوزاد و یک هزار و ۵۰۰ کودک سه تا پنج سال غربالگری شنوایی شده‌اند.

خدابنده‌لو تصریح کرد: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی بوده که تعداد ۲۲۷ هزار نفر برابر با ۱۴.۶ درصد معلولان تحت پوشش، دارای معلولیت شنوایی هستند.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۸ هزار نفر از دانش‌آموزان دارای معلولیت شنوایی از کمک هزینه تحصیلی برخوردار شدند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان عنوان کرد: ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از دانشجویان دارای معلولیت شنوایی شهریه دانشجویی دریافت می‌کنند.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۴
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۸
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۷
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۵
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۳
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴