logo
امروز : جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۱
[ شناسه خبر : ۴۰۸۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ایجرود:

احترام به بزرگان موجب ایجاد همبستگی است

احترام-به-بزرگان-موجب-ایجاد-همبستگی-است-
امام جمعه ایجرود با اشاره به روز سالمندان، احترام به بزرگان را موجب ایجاد همبستگی اجتماعی دانسته و گفت: در قرآن و احادیث، بارها به اهمیت و مقام سالمندان پرداخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ حجت‌الاسلام محمد زرینه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ایجرود؛ ضمن تبریک و شادباش به‌مناسبت فرا رسیدن سالروز ورود کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه (س) به قم گفت: در ۲۳ ربیع‌الاول حضرت معصومه (س) وارد قم شدند. شهر مقدس قم به برکت حضور و وجود ارزشمند این بزرگ بانو، منشا و مبدا بسیاری از تحولات و جنبش‌ها شده است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به روز بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس و نیز شهادت سرداران اسلام (فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان‌آرا) گفت: شهادت هر کدام از فرماندهان و سرداران سپاه اسلام، منجر به ادامه با صلابت راه آن عزیزان شده است. 

امام جمعه ایجرود، با اشاره به روز آتش‌نشانی و ایمنی گفت: آتش‌نشانان عزیز با عشق و علاقه، مشغول خدمت‌رسانی‌اند و بارها در حوادث فراموش‌نشدنی و سختی مانند پلاسکو، در راه خدمت به هم‌نوع، جان خود را تقدیم کرده‌اند. 

وی در ادامه با اشاره به روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی افزود: رژیم غاصب صهیونیستی درپی حملات گسترده و جنایات سنگین خود، چند ۱۰ هزار نفر کودک و نوجوان فلسطینی را به شهادت رسانده و آواره کرده است. مدعیان حقوق بشر که خود برضد بشریت عمل می‌کنند، کجایند که از حقوق این کودکان و نوجوانان مظلوم دفاع نمایند؟!

زرینه با تاکید بر درس و عبرت گرفتن از عملیات پیجری دشمن در لبنان گفت: انفجارهای مکرر لوازم الکترونیکی مانند پیجر، لب‌تاب، تلفن و ... زنگ هشدار برای کشورهای مختلف خصوصاً جبهه مقاومت است. باید بومی‌سازی وسایل ارتباطی صورت بگیرد تا از وارد آمدن خسارات جانی و مالی جلوگیری گردد.

وی با اشاره به حضور و سخنرانی رئیس جمهور ایران در سازمان ملل و دیدارهای مهم صورت گرفته با سران کشورهای دنیا گفت: سیاست ایران اسلامی در قبال کشورها و افرادی که بهترین الگوهای آنان را در عرصه‌های مختلف به شهادت رسانده‌اند تغییر نخواهد کرد. آن‌هایی که دانشمندان هسته‌ای و نظامیان برجسته‌ای مانند سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رسانده‌اند هیچ نسبتی با ملت ایران نداشته و نخواهند داشت.

امام جمعه ایجرود، به حادثه تلخ معدن طبس اشاره کرده و افزود: مردم ایران اسلامی در این چند روز با ناراحتی و نگرانی پیگیر اخبار این معدن و وضعیت افراد گیر‌ افتاده در داخل تونل‌ها بودند. به خانواده‌های داغ‌دیده، غم از دست دادن عزیزانشان را تسلیت می‌گوییم.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر