logo
امروز : جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۲
[ شناسه خبر : ۴۰۸۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فیلم؛

اردجین تاریخش با خون شهدا نوشته شد

اردجین-تاریخش-با-خون-شهدا-نوشته-شد
روستای اردجین خرم‌دره با افتخار، بیش از 25 شهید را در راه دفاع از وطن تقدیم کرده است که هر کدام از آن‌ها داستانی از رشادت و ایمان را در دل خود دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ روستای اردجین از توابع شهرستان خرم‌دره در استان زنجان، یکی از مناطقی است که نقش برجسته‌ای در دفاع از انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی ایفا کرده است. این روستا با تقدیم تعداد قابل‌توجهی از شهدا به انقلاب، به نمادی از ایثار و فداکاری مردم این منطقه تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید

اردجین که جمعیتی کم اما روحیه‌ای بزرگ دارد، در طی سال‌های دفاع مقدس شاهد اعزام تعداد زیادی از جوانان خود به جبهه‌های نبرد بود. از کشاورزان گرفته تا کارگران و دانشجویان، همه با عشق به میهن و دفاع از انقلاب، راهی میدان‌های جنگ شدند. این روستا با افتخار، بیش از 25 شهید را در راه دفاع از وطن تقدیم کرده است که هر کدام از آن‌ها داستانی از رشادت و ایمان را در دل خود دارند.

خانواده‌های شهدا در اردجین با وجود سختی‌ها و مشقت‌های جنگ، همچنان پشتیبان نظام و انقلاب باقی ماندند و این موضوع را به خوبی می‌توان در روحیه مردم و مراسم‌های یادبود شهدا که به طور مرتب در این روستا برگزار می‌شود، مشاهده کرد. مزار شهدا در این روستا نه تنها مکانی برای ادای احترام، بلکه به‌عنوان منبع الهام برای نسل‌های جدید و یادآوری ارزش‌های انقلابی و ملی است.

یکی از ویژگی‌های برجسته این روستا، وحدت و همدلی اهالی آن در روزهای سخت جنگ و پس از آن است. مردمی که با وجود دوری از مراکز شهری بزرگ، همواره در خط مقدم حمایت از انقلاب و کشور قرار داشتند.

گزارش از اردجین نه فقط روایت شهدایی است که در راه دفاع از انقلاب جان خود را فدا کرده‌اند، بلکه تصویری از مردمی است که همچنان به راه شهدا وفادار مانده‌اند و این ارزش‌ها را به نسل‌های بعدی منتقل می‌کنند.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر