logo
امروز : جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۷
[ شناسه خبر : ۴۰۸۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر:

تست غربالگری شنوایی آمار معلولیت‌ها را می‌کاهد

تست-غربالگری-شنوایی-آمار-معلولیت‌ها-را-می‌کاهد
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر گفت: ورود به‌موقع خانواده‌ها در غربالگری شنوایی کودکان و کاشت حلزون روند درمان را گسترش می‌دهد.

علی لطیفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ ضمن گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان گفت: ارائه خدمات توان‌بخشی مناسب به افراد ناشنوا می‌تواند به ارتباط و توانمندسازی این افراد در جامعه کمک کند.  

بیشتر بخوانید

وی افزود: روز جهانی ناشنوایان به ما یادآوری می‌کند که دسترسی به آموزش و خدمات بهداشتی، امکان استفاده از زبان اشاره و فراهم آوردن فرصت‌های برابر برای شرکت در جامعه برای ناشنوایان بسیار مهم است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر با بیان اینکه این روز به تقویت پیوندهای بین شنوایان و ناشنوایان کمک می‌کند و بر اهمیت گنجاندن فرهنگ ناشنوایان در جامعه تأکید می‌‌کند، تصریح کرد: ورود به‌موقع خانواده‌ها در غربالگری شنوایی کودکان و کاشت حلزون روند درمان را گسترش می‌دهد.

وی هدف از این کار را حمایت از حقوق ناشنوایان و فرهنگ ارتباط با آن‌ها دانست و عنوان کرد: این کار باعث آگاهی سیاست‌مداران و عموم مردم از مشکلات پیش‌روی این قشر از جامعه در زندگی روزمره است. 

لطیفی خاطرنشان کرد: در طول سال‌های گذشته دستگاه‌های حمایتی نظیر بهزیستی و سایر نهادهای خدمتی گام‌هایی را در جهت بهبود کیفیت زیست افراد ناشنوا برداشته اما به نظر می‌رسد باید مشکلات ناشنوایان و همچنین نقش رسانه و دولت‌ها در کمک به این قشر از جامعه بازبینی شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر