logo
امروز : پنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۰
[ شناسه خبر : ۴۰۸۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون میراث فرهنگی استان زنجان:

زنجان از مقاصد مهم گردشگری خوراک است

زنجان-از-مقاصد-مهم-گردشگری-خوراک-است
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: این استان به‌واسطه برگزاری مستمر جشنواره آش، به یکی از مقاصد مهم گردشگری خوراک در کشور تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ داود آبیان با اشاره به برگزاری ۱۶ دوره قبلی جشنواره آش در زنجان، این شهر را به عنوان مرکز گردشگری خوراک کشور معرفی کرد و اظهار داشت: در تلاش هستیم ۱۰ مهر ماه را به عنوان روز ملی آش ایرانی در تقویم رسمی کشور ثبت کنیم.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه این جشنواره از تاریخ ۱۶ تا ۲۲ مهر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های کاسپین زنجان برگزار خواهد شد ابراز کرد: در این رویداد، علاوه بر ارائه انواع آش‌های محلی از سراسر کشور، برنامه‌های متنوعی همچون پیش‌رویداد، مراسم افتتاحیه و اختتامیه با حضور مهمانان ویژه و مقامات و اجرای موسیقی محلی نیز در نظر گرفته شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان خاطرنشان کرد: زنجان به واسطه برگزاری مستمر جشنواره آش، به یکی از مقاصد مهم گردشگری خوراک در کشور تبدیل شده است.

وی با اشاره به برگزاری هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هجدهمین نمایشگاه صنایع‌دستی، بر غنی بودن برنامه‌های این رویداد تأکید کرد و افزود: این جشنواره تنها به پخت و عرضه انواع آش‌های محلی محدود نمی‌شود، به برنامه‌های متنوع و جذاب دیگری در حاشیه جشنواره برگزار خواهد شد. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری مسابقه پخت آش‌های محلی، اجرای موسیقی محلی از سراسر کشور، برگزاری مراسم آیینی و شب‌های فرهنگی، نمایشگاه صنایع دستی و برپایی سیاه چادرهای عشایری اشاره کرد.

آبیان همچنین از حضور فعال دستگاه‌های دولتی، صنعتگران صنایع‌دستی و گروه‌های آشپزی در این جشنواره خبر داد و افزود: در این رویداد، بیش از 30 غرفه به پخت انواع آش‌های محلی و 118 غرفه به نمایش و فروش صنایع‌دستی اختصاص یافته است.

معاون گردشگری استان زنجان با بیان اینکه زنجان به عنوان قطب گردشگری خوراک کشور شناخته می‌شود، بر اهمیت برگزاری چنین جشنواره‌هایی در معرفی فرهنگ و آداب و رسوم مردم این استان تأکید کرد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر