logo
امروز : جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۸
[ شناسه خبر : ۴۰۸۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

رها شدن زباله و نخاله‌های ساختمانی در قیدار

رها-شدن-زباله-و-نخاله‌های-ساختمانی-در-قیدار
آلایندگی زیست محیطی و رها شدن زباله و نخاله‌های ساختمانی در کوچه پس کوچه‌های شهر قیدار قصه دیرینه‌ای است که انگار قصد تمام شدن ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق؛ این روزها باز هم قصه پر غصه فرهنگ و فرهنگ‌سازی در شهر قیدار تکرار می‌شود و از سال‌های گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد و ظاهراْ قرار نیست در این شهر جا بیفتد.

بیشتر بخوانید

آلایندگی زیست محیطی و رها شدن زباله و نخاله‌های ساختمانی در کوچه پس کوچه‌های شهر قیدار قصه دیرینه‌ای است که انگار قصد تمام شدن ندارد.

تا زمانی که خود مردم نخواهند بدون فرهنگ‌سازی مشکلی حل نخواهد شد خواه اقتصادی باشد یا فرهنگی یا سیاسی یا اجتماعی زیرا که ریشه درمان همه این مشکلات در فرهنگ و فرهنگ‌سازی است.

و اما باز هم زباله‌دانی دیگر در شهرمان آن هم در کوچه صابونی معروف، یکی از کوچه‌های تاریخ معاصر قیدار.

محمدی یکی از اهالی کوچه صابونی اظهار کرد: چند مدتی است که مردم زباله‌های خود را در این کوچه می‌ریزند و چندین بار هم تذکر داده شده است و حتی به مسئولان مربوطه نیز اطلاع داده شده است ولی اقدامی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه همه ما در جامعه وظایفی داریم و نسبت به آن‌چه که امانتی در دست ما است مسئول هستیم افزود: این آیندگان و زمان هست که ما را قضاوت خواهند کرد.

در کوچه بشیر قیدار و در انتهای آن نیز شاهد ریخته‌شدن درختان و نخاله‌های ساختمانی هستیم و ظاهراً  قرار نیست فرهنگ شهرنشینی در این شهر حاکم شود.

بیگدلی یکی دیگر از اهالی کوچه بشیر نیز اظهار کرد: مردم اصلاً رعایت نمی‌کنند و درختان و نخاله‌های ساختمانی خود را در کوچه ما می‌ریزند و به این امر توجهی ندارند که چهره کوچه زشت می‌شود.

وی با بیان اینکه عدم توجه مدیران و مسئولان و هم چنین خود مردم باعث خواهد شد چهره شهر و سیمای آن خراب شود افزود: این ما هستیم که باید فرهنگ‌سازی کنیم، بله ما مردم و مسئولان و همه و همه باید پای کار بیاییم زیرا که حل تمام مشکلات جامعه در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی منوط به ریشه فرهنگ و فرهنگ‌سازی است.

حسنعلی افشاری شهردار قیدار با اشاره به اینکه رفاه حال شهروندان و زیباسازی فضاهای شهری از جمله اهداف مدیریت شهری بشمار می‌آید خاطر‌نشان کرد: ما از افرادی که باعث ایجاد سد معبر شده‌اند تقاضا داریم تا نسبت به رفع تصرفات معابر و سد معبر اقدام کنند و با کسانی که با ریختن زباله و مصالح و نخاله‌های ساختمانی و غیره حقوق شهروندان را زیرپا بگذارند طبق قانون برخورد خواهد شد.

پس بیاییم در حفظ و نگهداری محیط اطرافمان کوشا باشیم و از مسئولان شهری درخواست داریم به چنین معضلات شهری نگاه ویژه‌ای داشته باشند زیرا که مهمانان شهر ما حتماً از شهر و تمیزی و زیبائی آن به دیگران سخن خواهند گفت.

بیاییم این جمله معروف «شهر ما خانه ما» را در شهر خودمان اجرائی کنیم و فقط در حد حرف و شعار باقی نگذاریم زیرا که نسبت به آیندگان مسئولیم.

از خود مردم هم تقاضا داریم نهایت همکاری و هم‌یاری را در جهت حفظ محیط زیست و پیرامون زندگی خود و دیگران داشته باشند و همه دقت کافی را نسبت به این مسئله داشته و در حفظ و پاکیزگی شهرمان گام‌های موثرتری بردارند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر