logo
امروز : چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۹
[ شناسه خبر : ۴۰۷۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مادر شهیدان خالقی‌پور:

شهیدان روشنگر مسیر امروز هستند

شهیدان-روشنگر-مسیر-امروز-هستند
مادر شهیدان خالقی‌پور گفت: جوانان و نوجوانان کشور باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشند و از آن‌ها الگوبرداری کنند تا بتوانند حق و باطل را از هم تشخیص دهند چراکه شهیدان روشنگر مسیر امروز ما هستند.

فروغ منهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه هر کجا که می‌نگرم یاد و خاطر همسر و سه فرزند شهیدم مقابل چشمانم است اظهار کرد: فرزندانم را در راه آزادی وطن و نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده‌ام.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه قریب به ۳۵ سال است با یاد و خاطره فرزندانم زندگی می‌کنم افزود: وجود فرزندان شهیدم را در زندگی احساس می‌کنم هر روز با آن‌ها صحبت می‌کنم و خبرهای جدید شهر و کشور را برایشان می‌گویم.

مادر شهیدان خالقی‌پور بیان کرد: شهید داود متولد ۱۳۴۴، رسول ۱۳۴۶ و علیرضا خالقی‌پور متولد سال ۱۳۵۰ بود.

وی با اشاره به اینکه هسرم حاج آقا خالقی‌پور در سال ۶۲ به لبنان اعزام شد و زمان شهادت داود فرزند اولمان، ایشان در ایران نبود ابراز کرد: زمانی که داود شهید شد یکی از دوستان وی پلاک بدون زنجیر او را برایم آورد وقتی پرسیدم چرا فقط زنجیر؟ پاسخ داد گردنش شیمیایی شده و ورم کرده بود فقط پلاک مانده بود که قیچی کردم و آوردم.

مادر شهیدان خالقی‌پور گفت: خبر شهادت داود را خودم به حاج آقا دادم به او گفتم حاج آقا خدا امانتی که داده بود پس گرفت گفت واضح‌تر بگو گفتم داود شهید شد گفت بی‌تابی نکنی مراقب باش من از حضرت زینب (س) برایت صبر خواهانم.

منهی عنوان کرد: مراسم تشییع پیکر فرزندم داود در سال‌ ۶۳ برگزار شد و رسول دومین فرزندم در سال ۶۲ عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد تا اینکه در سال ۶۵ در عملیات کربلای ۵ از ناحیه دست مجروح شد.

وی تصریح کرد: فرزند سوم علیرضا در سال ۶۶ در سن نوجوانی تصمیم گرفت به جبهه برود و رفت، در همان سال پاسگاه زید شلمچه از ناحیه دو پا و کلیه‌ها شیمیایی شد و بعدها فهمیدم منطقه که شیمیایی شد علیرضا ماسک خود را به همرزمانش داده بود.

مادر شهید خالقی‌پور اضافه کرد: سال ۶۷ دو فرزندم علیرضا و رسول در سن ۱۹ و ۱۶ سالگی در شب عید قربان در منطقه شلمچه در آغوش هم به شهادت رسیدند.

منهی تصریح کرد: زمانی که پیکر فرزندانم را آوردند خطاب به امام خمینی گفتم اماما سرت سلامت.

وی ادامه داد: امروز نیز چیزی تغییر نکرده است و همه پشت رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و به فرمایشات ایشان لبیک می‌گوییم.

مادر شهیدان خالقی‌پور گفت: کتاب درگاه این خانه بوسیدنی است را زینب عرفانیان از خاطرات بنده پیاده کرده‌اند و از این کتاب چاپ و استقبال خوبی شده است.

منهی تأکید کرد: جوانان و نوجوانان کشور باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشند و از آن‌ها الگوبرداری کنند تا بتوانند حق و باطل را از هم تشخیص دهند چراکه شهیدان روشنگر مسیر امروز ما هستند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر