logo
امروز : دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۴
[ شناسه خبر : ۴۰۷۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نبود طولانی مدت آب در شهرک میثم ساکنان را کلافه کرد؛

شهرک میثم ماهنشان غرق در بی‌آبی

شهرک-میثم-ماهنشان-غرق-در-بی‌آبی
آب شهری شهرک میثم ماهنشان از دیروز دچار قطعی بوده و تاکنون متصل نشده است که اهالی این منطقه از شهر به دلیل نبود آب در مضیغه و سختی قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ بحران آب در ایران یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که در سال‌های اخیر تمام ابعاد زندگی را تحت تاثیر قرار داده است. 

بیشتر بخوانید

 دلایل زیادی برای این بحران وجود دارد که برخی به شرایط آب و هوایی و اقلیمی مرتبط بوده و برخی به دلیل سوء مدیریت در این حوزه است.

بحران آب در روستاهای شهرستان  ماهنشان به دلیل کمبود بارش‌ها و خشک‌سالی‌ رشد چشمگیری داشته است‌، ولی شهر ماهنشان نیز حدود یک ماهی است دچار کم‌آبی شدید  شده و شاید بتوان گفت روزانه چند ساعت آب منازل ماهنشان وصل می‌شود که این امر مشکلات فراوانی را برای اهالی این شهر در پی دارد.

شاید بتوان گفت مردم این شهرستان با مشکل کمبود آب و جریان چند ساعته این مایع حیاتی کنار آمده‌اند که اکنون ساکنان شهرک میثم با قطعی طولانی مدت آن مواجه هستند‌.

آب، این مایع حیاتی از ساعت ۱۳.۳۰ دیروز قطع شده و تا ساعت ۱۳:۳۰ امروز نیز متصل نشده است، وجود چنین شرایطی آرامش را از مردم این اهالی سلب کرده و گذران زندگی را برای این مردم علی‌الخصوص افرادی که دارای کودک و یا بیمار و سالمند هستند به شدت سخت کرده است.

لازم به ذکر است که بگوییم این قطعی‌ها بدون اطلاع قبلی و صدور اطلاعیه انجام می‌شود و مردم اگر از قبل از این امر مطلع شده باشند شاید مقداری آب برای انجام کارهای ضروری و اولویت‌دار ذخیره کنند.

از طرفی مردم مناطق دیگر که آب در دسترس دارند باید در این روزهای بحرانی و حاد از شستن فرش، حیاط، ماشین خودداری کرده و یا از آبیاری باغچه‌ها و فضای سبز داخل حیاط اجتناب کنند.

یکی از اهالی شهرک میثم در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا گفت: ما در طبقه سوم سکونت داریم طی روزهای قبل بعد از وصل شدن آب منازل دیگر، چند ساعت دیگر نیز زمان می‌برد تا آب به طبقه سوم برسد آن هم با فشار کم.

وی افزود: بعد از اینکه آب وصل شد با عجله شروع به انجام کارها می‌کنیم و تا کارهایمان تمام نشده مجدد آب قطع می‌شود.

این شهروند ماهنشانی با بیان اینکه این قطعی‌های مکرر بسیاری از امور را با مشکل مواجه کرده است عنوان کرد: پایین بودن فشار آب به قدری است که آبگرمکن توانایی روشن شدن و گرم کردن آب را ندارند و استحمام در این هوای گرم تابستان نیز در زمان وصلی آب به سختی میسر است.

وی تصریح کرد: با مشکل پایین بودن فشار آب کنار آمده بودیم که از دیروز ظهر آب منازل‌مان قطع شده و تاکنون وصل نشده است.

یکی دیگر از اهالی گفت: مگر می‌شود این مدت بدون آب ماند، ما در منزل کودک و نوزاد داریم و هر لحظه نیاز به آب در منزلمان احساس می‌شود، نمی‌شود به آن‌ها فهماند که آب قطع است.

وی ادامه داد: اکنون مقدار کمی که آب ذخیره که داشتیم نیز تمام شده است و برای کارهای ضروری نیز درمانده‌ایم.

یکی دیگر از اهالی گفت:  برای رسیدگی به افراد بیمار و سالمند نیز آب نیاز است که در این زمینه بسیار در مضیغه قرار داریم.

یکی دیگر از بانوان در گفتگو با موج‌رسا گفت: علی‌رغم تماس‌های که با نهاد مربوطه داشتیم جوابی که دریافت کردیم این بوده است که که پمپ سوخته و تعمیر و راه‌اندازی آن تا عصر یا شب طول خواهد کشید.

وی عنوان کرد: مگر می‌شود این همه مدت با بی‌آبی سرکرد، افرادی که ماشین یا وسیله نقلیه دارند از مکان‌های دیگر برای نیازهای اولیه و ضروری آب تأمین می‌کنند اما ما که هیچ وسیله‌ای نداریم چاره‌ای نداریم جز صبر.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر