logo
امروز : شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۴
[ شناسه خبر : ۴۰۷۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
حفظ وحدت رمز موفقیت غزه؛

انسجام وحدت میان امت اسلام ضروری است

انسجام-وحدت-میان-امت-اسلام-ضروری-است
اگر تمام جوامع اسلامی با هم متحد باشند و اختلافات و حواشی کنار گذاشته شود حتماً کشتار افراد بی‌دفاع در غزه متوقف و رژیم کودک‌کش صهیونیستی در سیاست‌های خود تجدید نظر می‌کند و جنگ متوقف می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ وحدت و حفظ اتحاد در جامعه مهم‌ترین عاملی است که باید بین جوامع مختلف در ارجعیت باشند و همه باید به این مهم حساس باشند.

بیشتر بخوانید

ایجاد اختلاف در جامعه و کاشتن بذر نفاق از دیگر اقدامات دشمنان برای تصاحب هویت اصلی کشورهای دچار فقدان وحدت است.

برای از بین بردن دشمنان باید وحدت و اتحاد بین افراد و ملت‌های مختلف برقرار باشد و تا زمانی که به این مهم توجه نشود جنگ و کشتار در منطقه ادامه خواهد داشت و افراد بی‌دفاع زیادی جان خود را از دست خواهند داد.

در این راستا موج‌رسا به ضرورت بررسی اتحاد و وحدت بین جوامع اسلامی پرداخته است که مشروح آن را می‌خوانید.

 مشکل اصلی عدم اتحاد بین جوامع اسلامی است

 سید مهدی حسینی، معاون سیاسی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا با بیان اینکه چنانچه مقام معظم رهبری در بیانات خود و در آموزه‌های دینی نیز به آن اشاره شده حفظ وحدت و یکپارچگی در جامعه اسلامی امری مهم است اظهار کرد: بخش قابل توجهی از مشکلاتی که در غزه وجود دارد موضوع وحدت بین جوامع اسلامی است.

وی با بیان اینکه اگر تمام جوامع اسلامی با هم متحد باشند و اختلافات و حواشی کنار گذاشته شود ابراز کرد: حتماً کشتار افراد بی‌دفاع در غزه متوقف و رژیم کودک‌کش صهیونیستی در سیاست‌های خود تجدید نظر می‌کند و جنگ متوقف می‌شود.

معاون سیاسی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان عنوان کرد: امروزه بیش‌تر از اینکه از نداشتن امکانات و تسهیلات کافی با رژیم صهیونیستی رنج ببریم از اینکه اتحاد و وحدتی بین جوامع اسلامی نیست دچار مشکل هستیم.

وی با اشاره به اینکه برخی کشورهای عربی به موضوع وحدت در جامعه بی‌توجه هستند گفت: کشور ایران به دلیل درایت و آگاهی مقام معظم رهبری در موضوع وحدت پیشگام است.

معاون سیاسی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان تأکید کرد: در موضوع مقاومت موضوعاتی مانند شیعه و سنی مانع نیست اگر چه اختلاف نظرهایی در این میان وجود دارد و باید در حوزه دشمنان مخصوصاً آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی انسجام وحدت میان امت اسلام وجود داشته باشد.

حسینی اضافه کرد: حیات سیاسی و اقتصادی دشمنان در اختلاف کشورهای اسلامی است اگر اختلاف میان مسلمانان از بین رود دشمنان نسبت به این موضوع عقب‌نشینی خواهند داشت.

وحدت رمز اصلی پیروزی مسلمانان است 

 در ادامه حجت‌الاسلام محسن اسدی کارشناس دینی در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا با بیان اینکه وحدت، اتحاد، همبستگی، صبر و پایداری رمز اصلی ملت‌ها در تمام عرصه‌ها بوده تا در برابر یورش‌های دشمنان داخلی و خارجی مقاومت و ایستادگی داشته باشند اظهار کرد: یکپارچگی از نعمت‌های خداوند محسوب و حفظ آن در جامعه باعث پایداری و گرفتار نشدن در دام دشمن است.

وی با بیان اینکه وحدت از منظر قرآن جزو مهم و شاخص‌ترین عناصر زندگی بشر است افزود: اگر انسان بتواند به این هدف دست یابد، قطعاً به امنیت و آرامش هم دست پیدا خواهد کرد.

کارشناس دینی عنوان کرد: خداوند در قرآن اشاره به حفظ آرامش، امنیت اجتماعی و سیاسی دارد و اگر تمام ملل و دولت‌ها بخواهند به پیروزی و هدف‌های اسلامی برسند باید از اختلافات و تفرقه بپرهیزند و از فرمان حق تعالی اطاعت و در مقابل دشمنان از یکدیگر دفاع کنند تا موفق شوند.

وی با اشاره به اینکه امروزه در جهان تقریبا ۱۵ میلیون یهودی وجود دارد اضافه کرد: جمعیت مسلمانان ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر است یعنی ۲۵ درصد جمعیت دنیا مسلمان بوده این در حالی است که جمعیت یهودیان حتی به نیم‌درصد هم نمی‌رسد. 

اسدی گفت: اگر مسلمانان دست در دست هم دهند و باهم اتحاد داشته باشند رژیم منحوس صهیونیستی نابود خواهد شد و دیگر نامی از این رژیم نخواهیم شنید.

وی تأکید کرد: مسلمانان برای کمک به غزه و شکست این رژیم باید متحد شوند و نفت و محصولات دیگر را به کشور‌های صهیونیستی صادر نکنند و همکاری‌های اقتصادی خود را با این رژیم قطع کنند و علیه آن بسیج شوند و مواضع خودشان را در محکومیت رژیم کودک‌کش صهیونیستی با شفافیت اعلام کنند.

وی ادامه داد: با این اتحاد مسلماً رژیم صهیونیستی نابود خواهد شد و غزه نجات پیدا می‌کند.

انسجام وحدت امت‌اسلامی مهم است

در ادامه زهرا اسماعیلی کارشناس حوزه در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا با بیان اینکه کشتار مردم غزه به دست صهیونیست‌ها یک واقعیت تلخ و دردناک است که هر روز بر شدت آن افزوده می‌شود اظهار کرد: این جنایات نه تنها نقض فاحش حقوق بشر بوده بلکه نشان‌دهنده بی‌توجهی به ارزش‌های انسانی و اسلامی است.

وی با بیان اینکه در این شرایط بحرانی، ضرورت وجود وحدت امت اسلام ضروری است و بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود ابراز کرد: مردم غزه، به عنوان یک جامعه مظلوم، هر روز با چالش‌های فراوانی مواجه هستند اعم از بمباران‌ها، محاصره‌ها و حملات نظامی، زندگی روزمره آن‌ها را به جهنمی تبدیل کرده است.

کارشناس حوزه با بیان اینکه این وضعیت نه تنها بر زندگی فردی آن‌ها تأثیرگذار است بلکه بر روحیه و هویت جمعی آن‌ها نیز اثرات منفی دارد عنوان کرد: در این شرایط، سکوت و بی‌تفاوتی جوامع اسلامی و بین‌المللی تنها به تشدید این ظلم و ستم کمک می‌کند.

وی تأکید کرد: حفظ و انسجام وحدت امت اسلام یکی از کلیدی‌ترین نیازها در این زمان بوده و مسلمانان باید فراتر از مرزها و اختلافات سیاسی و مذهبی خود به یکدیگر نزدیک شوند. 

کارشناس حوزه با اشاره به اینکه تاریخ نشان داده است که وقتی مسلمانان در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، می‌توانند بر چالش‌ها غلبه کنند و به پیروزی‌های بزرگی دست یابند اضافه کرد: این وحدت نه تنها به معنای همکاری در سطح سیاسی است، بلکه باید شامل همدلی، همبستگی در سطح اجتماعی و انسانی نیز می‌شود.

اسماعیلی گفت: اقداماتی که ملل مسلمان در ارتباط با حفظ وحدت و یکپارچگی باید انجام دهند آگاهی‌بخشی است که باید به مردم اطلاع‌رسانی شود تا از وضعیت غزه و جنایات صورت‌گرفته در آن آگاه شوند.

با تمام این‌ها رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند و حرکت‌های جمعی از دیگر عوامل دخیل در انسجام وحدت در جامعه است و برگزاری راهپیمایی‌ها، تجمعات و کنفرانس‌ها به منظور حمایت از مردم فلسطین و محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها می‌تواند صدای واحدی را به جهانیان برساند.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر