logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۶
[ شناسه خبر : ۴۰۶۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره منابع آب شهرستان خدابنده خبر داد:

انسداد چاه‌های غیر مجاز در خدابنده

انسداد-چاه‌های-غیر-مجاز-در-خدابنده
رئیس اداره منابع آب شهرستان خدابنده گفت: با هر گونه ایجاد و حفر چاه غیر مجاز و برداشت‌های غیر قانونی طبق قانون برخورد خواهد شد و چاه‌های غیر مجاز مسدود می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق؛ سعید نصیری‌زرندی بیان داشت: حفاظت و صیانت از منابع آب یک وظیفه شرعی و انسانی است و تمامی آحاد مردم جامعه باید نسبت به آن احساس تکلیف کنند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه آب، این گنجینه مهم و طلای سفید نه تنها برای امروز بلکه برای آیندگان نیز بسیار حائز اهمیت است افزود: آب نقش اساسی در امور جهانی به‌ویژه در کشور ما ایفا می‌کند و خواهد کرد.

رئیس امور منابع آب شهرستان خدابنده با بیان اینکه در سال جاری مجموعه حوزه ما نسبت به کنترل برداشت از منابع آب زیرزمینی به صورت غیر مجاز و بیش از حد معمول اقدام کرده است ادامه داد: در این راستا با نصب کنتور‌های هوشمند نسبت به این گونه فعالیت‌ها واکنش نشان خواهیم داد و اقدامات لازم را انجام می دهیم.

نصیری تاکید کرد: انسداد چاه‌های غیر مجاز به قوت خود باقی است و در دست اجرا بوده و تداوم خواهد داشت زیرا که اگر چاهی به صورت غیر مجاز فعالیت داشته باشد و برداشت از آن غیر قانونی باشد بعد از اخطارهای لازم، اگر اقدامی نشود کارشناسان ما (اداره منابع آب) نسبت به انسداد آن اقدام خواهند کرد.

رئیس منابع آب شهرستان خدابنده بیان کرد: کشاورزان زحمت‌کش در سطح شهرستان نسبت به رعایت الگوی کشت، هم‌چنین برداشت غیرمجاز از منابع آب زیر زمینی و سطحی و جلوگیری از انتقال آب به اراضی غیر مجاز اقدام کرده و بهره‌برداری از این گونه فعالیت‌ها را متوقف کنند.

وی با بیان اینکه با هر گونه ایجاد و حفر چاه غیر مجاز و برداشت‌های غیر قانونی طبق قانون برخورد خواهد شد با اشاره به تمدید پروانه‌‎های چاه‌های مجاز از سوی کشاورزان گفت: لازم است همه کشاورزان که دارای پروانه بهره‌برداری از آب هستند نسبت به تمدید آن اقدام کنند و هر گونه خدمت‌رسانی به چاه‌هایی که پروانه‌های آنان تمدید نشده صورت نخواهد پذیرفت.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر