logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۹
[ شناسه خبر : ۴۰۶۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه:

حل مشکل سرمایه در گردش از واجبات است

-حل-مشکل-سرمایه-در-گردش-از-واجبات-است
عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به چالش‌ها و راهکارهای رونق تولید گفت: حل مشکل سرمایه در گردش و ثبت سفارش تولید باید از واجبات دولت باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی راه‌دانا؛ محسن بیگلری در خصوص راهکارها و چالش‌های رسیدن به رونق تولید اظهار کرد: امسال چندمین سالی است که مقام معظم رهبری نام سال را در راستای اقتصاد و تولید انتخاب کرده‌اند که این نشان از توجه ویژه مقام معظم رهبری به تولید دارد.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: این نام‌گذاری برمی‌گردد به این موضوع هر قدر تولید در کشور افزایش یابد تحریم‌ها کم اثر تر شده و نیاز کشور به خارج از مرزها نیز کاسته می‌شود؛ لذا هر مسئولی در هر کجای کشور که بتواند برای رسیدن این شعار قدمی بردارد باید در راستای رسیدن به این هدف و شعار سال تلاش نماید و با تمام قدرت کشور به طرف خودکفایی پیش رود.

 وی در خصوص چالش‌های تولید گفت: امروز یکی از مشکل‌های تولید‌کنندگان موضوع ثبت سفارش کالاهای وارداتی مورد نیاز و سرمایه در گردش برای دستیابی به اهداف خود است.

 بیگلری افزود: بانک‌ها باید درصد بیش‌تری از سرمایه در گردش و امانت مردم را که نزد آن‌ها است در اختیار تولید کشور قرار دهند و وام‌های سرمایه در گردش بیش‌تری را به تولید کنندگان واقعی تخصیص دهند.

 وی در زمینه حل مشکل ثبت سفارش توضیح داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید کمک کند تا تولیدکنندگان در این مسیر مشکلات را پشت سر گذارند که این موضوع هم از طرف نمایندگان مردم در مجلس در حال پیگیری است و هم از دولت درخواست شده تا راهکارهایی برای افزایش سرعت و ترخیص کالاهای مورد نیاز دیده شود.

 این نماینده مجلس در پایان گفت: ما هم در مجلس شورای اسلامی در عمل به وظایف نظارتی خود به دنبال تحقق شعار سال هستیم و از دولت و وزارت صمت نیز می‌خواهیم تا در راستای تحقق شعار اقتصادی سال تلاش مضاعف داشته باشند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر