logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۱
[ شناسه خبر : ۴۰۶۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس علوم قرآنی مطرح کرد:

پیامبر (ص) بهترین الگو برای حفظ وحدت

پیامبر-(ص)-بهترین-الگو-برای-حفظ-وحدت-
کارشناس علوم قرآنی گفت: رسول خدا بهترین الگو برای وحدت در جامعه اسلامی است و پیروی از دستورات ایشان برای ادامه حیات مهم است زیرا هر آن‌چه رسول خدا فرمودند تعالیم قرآنی و بیانات خداوند رحمان و رحیم است.

مریم سلیمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه سال عام‌الفیل ۵۷۰ میلادی بنابر مشهور بین شیعیان ۱۷ ربیع‌الاول میلاد پیامبر رحمت و مهربانی است اظهار کرد: مژده آمدن ایشان در تورات ذکر شده و حضرت عیسی (ع) نیز نوید آمدنش را داده بودند و نام مبارکش بارها بیان شده است.

بیشتر بخوانید

کارشناس علوم قرآنی عنوان کرد: در تولد آخرین پیامبر خدا خاتم‌الانبیاء ایوان کسری فرو ریخت و آتشکده فارس بعد سال‌های طولانی خاموش شد و برخی اتفاقات ذکر شده در منابع معتبر شیعه، سنی و حتی ادیان دیگر نیز آمده است.

وی با اشاره به اینکه کودکی در سرزمین جهالت و بت‌پرستی و پر از خرافات دیده به جهان گشود تا راه رستگاری و رسیدن به قرب الهی را به مردم نشان دهد افزود: پیامبر اکرم (ص) به اخلاق حسنه، امانت‌دار، راستگویی و خوش‌اخلاقی در بین آحاد مردم معروف شد و ایشان اولین کسی بودند که با برده‌داری و نژادپرستی مبارزه کردند و از حقوق انسان‌ها در برابر بی‌عدالتی دفاع و قوانین جدید را بعد از بعثت در بین اعراب جاهل وضع کردند.

کارشناس علوم قرآنی گفت: ایشان در این راه بسیار رنج و سختی کشیدند تا راه و رسم انسانیت و آداب‌اللهی را به انسان‌ها آموزش دهد.

وی ابراز کرد: ایشان سعی کردند به انسان‌های جاهل راه سعادت و صراط مستقیم را آموزش و آنان را از دست طاغوت و بت‌های ساختگی نجات دهند.

 سلیمی تأکید کرد: پیامبر اکرم (ص) برای هدایت جامعه اسلامی فرمودند: من از شما هیچ مزد رسالتی نمی‌خواهم، توان و نیروی من از جانب خداوند است.

وی اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) و خاندان پاک ایشان به یکتاپرستی معروف بودند و تفاوت دین اسلام با سایر ادیان الهی این موضوع است که برای هدایت تمام مردم پیامبر (ص) و قرآن کتاب آسمانی باعث هدایت بشری نازل شده است.

کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: پیامبری که مکارم اخلاق بودنشان باعث ایجاد وحدت در قلوب مردم و گرایش به دین برخی کافران و گمراهان سرسخت نیز شده است.

سلیمی عنوان کرد: ایشان با صبر و بردباری مردم را به اخلاق و یکتاپرستی دعوت و برکت و عدالت را در جامعه گسترش دادند تا انسان‌ها اسیر حکومت‌های طاغوت نشود و بتوانند تنها با تکیه بر خداوند و چنگ زدن به ریسمان الهی قرآن و اهل بیت (ص) راه راست سعادت را بیابند و گرفتار فرقه‌ها و گروه‌های افراطی و خودکامه نشوند.

وی گفت: نور عالم تاب و کتاب قرآن آخرین معجزه الهی هرگز خاموش و کهنه نمی‌شود و برای جهانیان راه هدایت و چگونه زندگی کردن را بهتر از تمام قوانین بشری نشان خواهد داد.

کارشناس علوم قرآنی با اشاره به اینکه همچنان که بشر امروز ناتوان و سرگردان از راهی است که بدون تکیه بر دستورات و احکام تعالی بخش الهی پیموده‌اند و حقوق بشر امروز برپا کننده خواسته‌ها و منافع ستمگران و استکبار جهانی است ابراز کرد: بشر قربانی این قوانین شیطانی گشته و راه گریزشان فقط تکیه بر تعالیم روح بخش الهی، قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت است که با ظهور آخرین ذخیره عالم بشریت مهدی موعود تحقق پیدا خواهد کرد.

سلیمی با بیان اینکه رسول خدا (ص) بهترین الگو برای وحدت در جامعه اسلامی است ابراز کرد: پیروی از دستورات ایشان برای ادامه حیات مهم است زیرا هر آنچه رسول خدا (ص) فرمودند تعالیم قرآنی و بیانات خداوند رحمان و رحیم است تا مسلمان راه رستگاری را پیش گیرند و با چنگ زدن به ریسمان الهی هدایت شوند.

وی تصریح کرد: افرادی که به دنبال رستگاری هستند باید از محمد (ص) پیروی کنند و ایشان را الگوی زندگی خود قرار دهند چراکه ایشان برگزیده الهی هستند و بیانات ایشان دستورات الهی برای انسان‌ها است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر