logo
امروز : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۸
[ شناسه خبر : ۴۰۶۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان خرم‌دره:

افت فشار آب خرم‌دره به علت قطعی برق

افت-فشار-آب-خرم‌دره-به-علت-قطعی-برق
رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان خرم‌دره کمبود فشار آب در برخی مناطق شهر، به‌ویژه در بخش شمالی را ناشی از قطعی‌های مکرر برق اعلام کرد و گفت: با هر بار قطع برق، سه چاه از مدار خارج می‌شوند و این موضوع باعث افت شدید فشار آب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نبض سحر؛ کامیار ایوبی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۵ چاه عمیق برای تامین آب شهرستان خرمدره فعال بوده، اما به دلیل خشکسالی‌های اخیر، دو چاه واقع در شمال اتوبان از دست رفته است.

بیشتر بخوانید

وی گفت: در حال حاضر تنها هشت چاه فعال در مدار قرار دارند، اما میزان آبدهی این چاه‌ها به شدت کاهش یافته و به ۱۲۰ لیتر بر ثانیه رسیده است. این میزان آبدهی زنگ خطری جدی برای تامین نیازهای شهرستان است که اقدامات فوری برای افزایش ظرفیت منابع آبی در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان خرم‌دره همچنین اشاره کر: در آینده نزدیک دو چاه جدید وارد مدار خواهند شد که با بهره‌برداری از آن‌ها، مشکل کمبود فشار آب در شهرستان تا حدودی برطرف خواهد شد.

ایوبی کمبود فشار آب در برخی مناطق شهر، به‌ویژه در بخش شمالی را ناشی از قطعی‌های مکرر برق دانست، که با هر بار قطع برق، سه چاه از مدار خارج می‌شوند و این موضوع باعث افت شدید فشار آب می‌شود.

این مسئول گفت: در شهرستان خرم‌‌دره  ۳۵ هزار مشترک آب با کاربری‌های مختلف از آب شرب استفاده می‌کنند.

ایوبی به پروژه تصفیه‌خانه سد کینه‌ورس نیز اشاره کرد و گفت: در سال اول بهره‌برداری، این تصفیه‌خانه قادر به تولید ۳۰۰ لیتر آب در ثانیه بود. با گذشت زمان و شرایط اقلیمی، این میزان به ۲۰۰ لیتر در سال دوم و ۱۶۰ لیتر در سال سوم کاهش یافته است. اکنون تنها ۱۱۰ لیتر آب در ثانیه برای دو شهرستان خرم‌دره و ابهر از این منبع تامین می‌شود که این میزان ناکافی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مدیریت مصرف آب اشاره کرد و از شهروندان خواست تا با توجه به بحران خشکسالی و کاهش منابع آب، نهایت صرفه‌جویی را در مصرف روزمره خود داشته باشند.

این مسئول تاکید کرد: از شهروندان تقاضا داریم از مصرف غیرضروری آب خودداری کنند و با کاهش زمان استفاده از آب در فعالیت‌هایی نظیر شست‌وشو و آبیاری باغچه‌ها، به ما در مدیریت منابع آبی کمک کنند.

ایوبی همچنین توصیه کرد: از نصب تجهیزات کاهنده مصرف آب مانند سردوش‌ها و شیرآلات کم‌مصرف و برای طبقات بالا از پمپ‌های تقویتی استفاده کنند و در صورت مشاهده هرگونه نشت یا ترکیدگی لوله‌ها سریعاً با سامانه ۱۲۲ تماس بگیرند.

وی افزود: در شرایط فعلی، همکاری شهروندان در کاهش مصرف و استفاده بهینه از منابع آب می‌تواند تاثیر مهمی در مقابله با بحران کم‌آبی داشته باشد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر