logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۴
[ شناسه خبر : ۴۰۵۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان خبر داد:

افزایش ظرفیت‌سراهای دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان

افزایش-ظرفیت‌سراهای-دانشجویی-دانشگاه-علوم‌پزشکی-زنجان
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: افزایش ظرفیت‌سراهای دانشجویی در این واحد دانشگاهی برای رفع مشکل اسکان گروه‌های هدف، پیگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان؛ مصطفی عزیزی اظهار کرد: به‌علت کمبود فضای خوابگاهی و از طرفی سیاست دانشگاه مبنی بر نداشتن تعهدی در خصوص تأمین خوابگاه برای دانشجویان سال اول، دانشجویان سال‌های بالاتر مشمول استفاده از خوابگاه‌ بودند و این امر برای اسکان ورودی‌های جدید مشکل‌ساز بود. 

بیشتر بخوانید

 وی ابراز کرد: به‌همین منظور و با بررسی‌هایی که در شوراهای فرهنگی، انضباطی و هیأت رئیس دانشگاه انجام شد، به این نتیجه رسیدیم که دانشجویان سال اول که تا دیروز دانش‌آموز و فقط به فکر درس و کنکور بودند، ممکن است در تأمین محل اسکان دچار مشکلات عدیده‌ای شده و یا اسکان در محلی غیر از خوابگاه، در احاطه‌ افراد ناسالم قرار بگیرند و وارد مسیرهای نادرست شوند. 

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: بر طبق این بررسی‌ها، سیاست دانشگاه بر این قرار گرفت که همه‌ دانشجویان تا حد امکان در سراهای دانشجویی ملکی یا استیجاری زیر نظر دانشگاه اسکان داده شوند.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس و در صورت کمبود ظرفیت، دانشجویانی که درصدی از تحصیل آنان باقی مانده و در شرف فارغ‌التحصیلی هستند به سراهای خصوصی یا خودگردان هدایت می‌شوند.  

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ابراز کرد: بر این اساس سرای دانشجویی شهید سلیمانی با ظرفیت ۲۶۰ دانشجو سال گذشته افتتاح شد و دانشجویان از نیم‌سال دوم تحصیلی ۱۴۰۲تا ۱۴۰۳ در این سرا ساکن شدند.

عزیزی یکی از برنامه‌های این معاونت را در سال جاری ایجاد سه واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد و گفت: دو واحد از این خوابگاه‌ها در اختیار دو زوج دانشجو از دانشجویان دانشگاه قرار گرفته است.  

وی یادآور شد: با توجه به وجود ۱۵ متقاضی خوابگاه متاهلی، در تلاش هستیم از طریق مولدسازی اموال تملیکی دانشگاه، این ظرفیت را افزایش دهیم و در این خصوص، ایجاد خوابگاه متاهلی ۲۸ واحدی را در برنامه قرار داده‌ایم. 

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: ایجاد سه سرای دانشجویی با ظرفیت ۲۰۰ نفر در داخل پردیس از طریق مولدسازی و تبدیل به احسن املاک دانشگاه از برنامه‌های در دست اقدام این معاونت است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر