logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۳
[ شناسه خبر : ۴۰۵۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان زنجان:

وحدت از اصول اخوت اسلامی است

وحدت-از-اصول-اخوت-اسلامی-است-
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان زنجان گفت: معنای اخوت اسلامی و وحدت، کنار گذاشتن اختلافات بوده و این اصل کلی است. یک‌رنگی و همدلی که مولود مبارک اخوت را شامل می‌شود راه نفوذ اختلاف و تفرقه را می‌بندد و یکی از برکات آن تغییر رفتار استکبار است.

سکینه اسکندری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه معنای اخوت اسلامی و وحدت، کنار گذاشتن اختلافات بوده و این اصل کلی است اظهار کرد: یک‌رنگی و وحدت که مولود مبارک اخوت را شامل می‌شود راه نفوذ اختلاف و تفرقه را می‌بندد و یکی از برکات آن تغییر رفتار استکبار است.

بیشتر بخوانید

 وی با بیان اینکه به‌طور مثال انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ با مشارکت قومیت‌های مختلف ترک، لر، کرد، فارس، از شمال، جنوب، شرق و غرب هم‌رنگ و یک‌دل در برابر دشمنان به‌پا خواستند و انقلاب اسلامی و پیروزی دلنشین آن به ثمر نشست عنوان کرد: این انقلاب مولود اتحاد و یک‌دلی در برابر رژیم ستمشاهی بود که در هشت سال دفاع مقدس تمام هموطنان برای دفاع در جنوب کشورمان لحظه‌ای درنگ نکردند و به فرمان امام خود گوش فرا دادند و در جبهه حق علیه باطل حضور یافتند و عاشقانه دعوت حق را لبیک گفتند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان زنجان عنوان کرد: رزمندگان در جبهه حق علیه باطل حاضر شدند نتیجه آن انفعال، شکست و خفت و خواری حزب بعث عراق بود.

اسکندری ابراز کرد: رزمندگان ایران با حفظ اتحاد مانع پیش‌روی نظامیان بعثی به خاک کشور شدند.

وی اضافه کرد: نمونه‌های پیشرفت در کشور اعم از علمی، فنی، عمرانی زیاد بوده و آن‌چه در نگاه حکمرانی اسلامی و فراتر از مرزها در دین اسلام مورد انتظار است اتحاد در مقیاس همه کشورهای اسلامی و حتی فتح قلوب آزادگان عالم است که قطعاً برکات و ثمرات بزرگ‌تری خواهد داشت.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان زنجان تأکید کرد: خداوند متعال در قرآن کریم سوره انفال آیه ۴۶ می فرماید: تفرقه موجب سست شدن و از بین رفتن شوکت و منزلت می‌شود خداوند وحدت را فقط در سایه دو مؤلفه اطاعت از خداوند و رسول او قطعی کرده‌اند.

اسکندری ادامه داد: اکنون منطقه گرفتار سلطه‌گری وحشیانه و دردمنشانه رژیم صهیونسیتی است. بدون شک حرکت دسته جمعی کشورهای اسلامی موجب تغییر در منش و رفتار این رژیم منحوس و به تعبیر معمار بزرگ انقلاب امام خمینی (ره) این غده سرطانی خواهد شد.

وی ابراز کرد: آن‎چه که باعث پیروزی و به‌ثمر نشستن انقلاب در کشورهای مختلف شد اتحاد و یکپارچگی ملت‌ها با قومیت‌های مختلف اعم از شیعه و سنی بود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان زنجان گفت: وحدت در جامعه امری حیاتی است که مردم غزه این اتحاد را در طوفان‌الاقصی به جهانیان نشان دادند و به‌راستی که رژیم صهیونیست از این حرکت جوانان مقاومت شوکه شده است و با کشتن زنان و کودکان بی‌دفاع خفت و خواری را برای خود به دنبال دارد.

اسکندری تصریح کرد: رژیم منحوس صهیونیستی دست از کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین و غزه بر نمی‌دارد و سازمان ملل نسبت به این کشتار سکوت می‌کند و رژیم کودک‌کش صهیونیستی در این قتل‌عام تنها نیست بلکه آمریکا شیطان بزرگ و حامیان آن‌ها همان کشورهای غربی در این نسل‌کشی سهیم هستند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر