logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۵
[ شناسه خبر : ۴۰۵۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 9 دقیقه ]
ادامه چشم انتظاری ۱۸ ساله زنجانی‌ها برای افتتاح ورزشگاه؛

زیتون زنجان به ثمر می‌نشیند!

زیتون-زنجان-به-ثمر-می‌نشیند!
ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زیتون که شهید آیت‌الله رئیسی بر افتتاح آن تا پایان شهریور ماه تاکید داشت با جدیت در حال انجام است اما علیرغم پیگیری مسئولان استانی پروژه به پایان نرسیده و گویا در زمان دیگری از سال جاری افتتاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ پروژه ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زیتون زنجان در سال ۱۳۸۴ واقع در گاوازنگ کلنگ‌زنی شد، این پروژه با متراژی بالغ بر ۶۰ هزار و ۶۰۶ متر مربع زیربنا یک پروژه ملی عظیم است که می‌تواند در صورت بهره‌برداری تاثیربسزایی در ورزش استان داشته باشد.

بیشتر بخوانید

این پروژه عمرانی یکی از طرح‌های مهرماندگار دولت نهم بوده که از سال ۱۳۸۴ کار ساخت آن آغاز شده و تا سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری نرسیده بود از این‌رو یکی از پروژه‌های مهمی بود که شهید آیت‌الله رئیسی به آن توجه ویژه داشت و بر این عقیده بود که این پروژه تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ افتتاح شود.

پس از دستور رئیس جمهور شهید، این پروژه رنگ و جانی دوباره گرفت و در پی آن پیمانکاری پروژه که در ابتدا در اختیار توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور بود با تاکید رئیس جمهور شهید به پیمانکاران بومی سپرده شد و طی ماه‌های اخیر پروژه با جدیدت‌ هر چه تمام انجام می‌شود.

تغییر پیمانکار پروژه به پیمانکار بومی

در این خصوص امیرحسین والی، رئیس گروه نظارت بر اماکن ورزشی اداره ورزش و جوانان استان زنجان به خبرنگار موج‌رسا گفت: از شروع این پروژه تا سال ۱۴۰۳ چهار پیمانکار فعالیت داشتند که از آغاز سال جاری پنجمین پیمانکار فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با تاکید بر اینکه پیمانکاری این پروژه از آغاز تا ابتدای سال جاری در اختیار توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور بود ادامه داد: بعد از سفر دوم رئیس جمهور شهید به استان و تاکیدی که بر این پروژه داشت به پیمانکار بومی منتقل شد.

رئیس گروه نظارت بر اماکن ورزشی اداره ورزش و جوانان استان زنجان عنوان کرد: ما از اردیبهشت ماه سال جاری توانستیم پروژه را از شرکت توسعه تحویل بگیریم و بعد از این کار مشاوره جدید به باز‌طرحی و بازنگری در این پروژه پرداخته شد.

وی با بیان اینکه قسمت‌هایی از ورزشگاه مستهلک شده بود و نیاز به بازسازی داشت گفت: پیمانکاری این مجموعه به شرکت زنگان پرشیا که از پیمانکاران فعال بومی است سپرده شد تا بتواند این پروژه را به ثمر رساند.

تاکید رئیس جمهور شهید بر این پروژه

والی با بیان اینکه نظرات رئیس جمهور شهید، در رابطه با این پروژه بر سه بخش تاکید داشت افزود: این سه بخش مبنی بر این بود که ابتدا پروژه به پیمانکار بومی و استانی منتقل شود، بُعد دیگر آن تامین مالی بود و اتمام پروژه تا پایان شهریور انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل مشکلاتی که در انتقال پروژه وجود داشت ما در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری توانستیم پروژه را تحویل بگیریم.

رئیس گروه نظارت بر اماکن ورزشی اداره ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه ما اخیراً وارد فاز اجرایی شدیم بیان کرد: مشکلاتی از سال‌های قبل وجود داشت که نیازمند برطرف‌سازی بود و قسمت‌هایی از ورزشگاه مستهلک شده بود که اقدام به بازسازی شد.

وی مطرح کرد: بزرگ‌ترین کاری که در دوره جدید پیمانکاری انجام شد هماهنگی با فدراسیون فوتبال بود که بر مبنای آن نماینده فدراسیون از مجموعه بازدید کرد که بر اساس آن نیازمند اصلاح و تغییراتی بود که باید ایجاد شود.

والی با بیان اینکه در شرایط کنونی در زمینه تأمین اعتبار مشکل آنچنانی وجود ندارد ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه به‌پروژه  تخصیص داده شده و قرار بر این است که ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز تأمین شود.

وی با تاکید بر اینکه پیمانکار فعلی با جدیت هر چه تمام در حال فعالیت است گفت: امیدواریم طی چند ماه آینده بتوانیم از فاز یک مجموعه بهره‌برداری کنیم.

استهلاک قسمت‌هایی از ورزشگاه

نادر بلباسی، رئیس هیأت فوتبال استان زنجان در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا گفت: استادیوم ۱۵ هزار نفری زیتون در سال ۱۳۸۴ کلنگ‌زنی شده بود که تاکنون به بهره‌برداری نرسیده و به این صورت رها شده بود‌.

وی با بیان اینکه مدت زیادی از کلنگ‌زنی این پروژه و برخی اقدامات آن می‌گذرد افزود: گذر زمان سبب استهلاک و فرسایشی شدن تجهیزات موجود ورزشگاه شده است.

رئیس هیأت فوتبال استان زنجان با اشاره به اینکه ورزشگاه از استاندارد کافی برخوردار نبود بیان کرد: پروژه با پیگیری‌های مستمر استاندار و اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان جانب دوباره گرفته که هر مرحله از این فعالیت‌ها با رعایت استانداردها پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: بعد از سفر ریاست جمهوری، شهید آیت‌الله رئیسی بودجه‌ای برای ورزشگاه در نظر گرفته شد و قرار شد این پروژه تا شهریور ماه به پایان برسد.

بلباسی خاطرنشان کرد: این پروژه عظیم برای تکمیل شدن نیازمند زمان است تا تحویل جامعه ورزش شود.

وی عنوان کرد: جهت تسریع در امور و فعالیت‌ها اقدام به تغییر پیمانکار پروژه توسط استاندارد زنجان شد که در این زمینه تاثیرگذار واقع شد و اکنون با فعالیت پیمانکار جدید کارها با شتاب بیش‌تری در حال انجام است. 

رئیس هیأت فوتبال استان زنجان با بیان اینکه در ماه‌های اخیر بازدیدهایی از این مکان انجام شده است گفت: با توجه به اینکه برخی قسمت‌ها دچار استهلاک شده بود و یا استاندارد‌ها رعایت نشده بود اکنون ورزشگاه در حال اصلاح و آماده‌سازی بر اساس قوانین است.

وی مطرح کرد: از جمله این اقدامات تبدیل چمن مصنوعی به چمن طبیعی، ساخت و احداث جایگاه ویژه خبرنگاران و تماشاگران و تاسیسات است.

بلباسی با تاکید بر اینکه نظر هیأت فوتبال این است که ورزشگاه بر اساس استانداردهای فوتبال پیش رود مطرح کرد: در شرایط کنونی نظر فدراسیون فوتبال بر این است که تمامی ورزشگاه‌ها باید بر اساس استاندارد‌های تعیین شده ساخته شوند.

وی با اشاره به اینکه در زمان سفر شهید آیت‌الله رئیسی بودجه و اعتبار برای تکمیل این پروژه تعلق گرفته بود یادآور شد: اگر بودجه لازم برای پروژه تزریق شود انجام آن با سرعت بیش‌تری خواهد بود اما امکان افتتاح این پروژه تا آخر شهریور ماه امکان‌پذیر نیست.

شهید جمهور جانی دوباره به پروژه بخشید

رئیس هیأت فوتبال استان زنجان ابراز کرد: این پروژه در صورت تکامل جزوی از بهترین و کامل‌ترین استادیوم‌های شمال‌غرب خواهد بود.

وی گریزی به توجه مسئولان به این پروژه زد و بیان کرد: از زمان آغاز این پروژه زمان زیادی می‌گذرد که سبب دلسردی مردم شده بود اما با سفر شهید جمهور و توجه خاص استاندار اقدامات گسترده‌ای در این زمینه انجام شده است.

بلباسی بیان کرد: اگر این اقدامات طی سال‌های گذشته انجام می‌شد قطعاً این ورزشگاه تاکنون مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت.

وی اظهار کرد: با توجه به جانمایی استادیوم در ابتدا طوری ساخته شده است که در مسیر باد قرار دارد که با نظر کارشناسان می‌توان راهکار‌هایی برای این امر پیدا کرد.

رئیس هیأت فوتبال استان زنجان با تاکید بر اینکه آینده و افق روشنی در انتظار این ورزشگاه است مطرح کرد: افتتاح و بهره‌برداری از این باشگاه برای آینده فوتبال زنجان نیز تأثیرگذار خواهد بود‌.

وی با اشاره به اینکه وجود زیرساخت‌ها زمینه‌ساز پیشرفت فوتبال است افزود: چندین ورزشگاه نیز در این زمینه وجود دارند که در صورت رسیدگی می‌توانند در این امر کمک‌کننده باشند.

بلباسی عنوان کرد: ورزشگاه امجدیه شناسنامه فوتبال زنجان است و این مجموعه ورزشی تخریب شده و نیاز مبرم به بازسازی دارد.

وی به آخرین وضعیت پروژه ورزشی شهید چمران واقع در کوی قائم نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پروژه با سرعت بیش‌تری به پیش می‌رود 

 اصغر اجاق‌فقیهی، مدیرعامل باشگاه نوین سرخ‌پوشان برتر زنجان در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا گفت: با اینکه سال‌های زیادی از شروع ساخت مجموعه می‌گذرد اما ساخت آن طی ماه‌های اخیر شتاب بیش‌تری گرفته است.

وی بیان کرد:  اگر این اقداماتی که اخیراً انجام گرفته همان سال‌های اول وجود داشت استادیوم تاکنون مورد استفاده قرار می‌گرفت و تا این حد مستهلک نمی‌شد‌ و هزینه‌های صرف‌شده دوباره‌ کاری نمی‌شد.

مدیرعامل باشگاه نوین سرخ‌پوشان گریزی به هزینه‌های نگهداری این مجموعه زد و عنوان کرد: نگهداری این ورزشگاه نیز دربردارنده هزینه‌های زیادی است که نیازمند همراهی شرکت‌های موجود در سطح شهر است.

وی با تاکید بر اینکه برخی ایرادات و قسمت‌های باشگاه در حال رفع و دوباره‌سازی هستند افزود: در حال حاضر تمامی استاندار‌ها در این مجموعه رعایت می‌شود.

اجاق‌فقیهی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه طی سال‌های متمادی این ورزشگاه به اتمام نرسیده بود، بسیاری از تجهیزات مستهلک و یا قدیمی شده‌اند که نیازمند به روز‌رسانی هستند که اکنون این تغییرات در حال انجام است‌.

وی با بیان اینکه وجود مجموعه‌های ورزشی می‌تواند در زمینه ورزش تاثیرگذار باشد گفت: این باشگاه نیز تاثیر قابل‌توجهی در ورزش و فوتبال زنجان خواهد داشت.

تمامی استانداردها در پروژه رعایت می‌شود

داود رفعتی، دبیر ستاد استاندارد‌سازی ورزشگاه زیتون در این باره به خبرنگار موج‌رسا گفت: این پروژه فعلاً در ابتدای عملیات استاندارسازی قرار دارد و این اقدامات زمان‌بر است و طول می‌کشد تا به شرایط ایده‌آل و مورد نظر ما برسد.

وی با بیان اینکه اقدامات و فعالیت‌های این پروژه بر اساس استانداردها پیش می‌رود افزود: اگر بر اساس شرایط مشخص شده عملیات ساخت انجام شود ورزشگاه تکمیل و لیگ برتری خواهد بود.

دبیر ستاد استاندارد‌سازی ورزشگاه زیتون عنوان کرد: از جمله اقداماتی که انجام شده تغییر چمن مصنوعی ورزشگاه به چمن طبیعی است که در مرحله انجام سازه قرار دارد.

علی‌رغم پیگیری‌ها، تلاش‌ها و بازدید‌های مستمر استاندار زنجان از ورزشگاه زیتون در زمینه تکمیل پروژه، خبرنگار موج‌رسا تماس‌های مکرری با دفتر معاون عمرانی استاندار زنجان داشت تا از وضعیت پروژه و مراحل پیشرفت کار پیگیری‌هایی داشته باشد اما این امکان فراهم نشد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر