logo
امروز : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۸
[ شناسه خبر : ۴۰۵۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل سیاسی:

سفر رئیس جمهور به عراق نماد وحدت است

سفر-رئیس-جمهور-به-عراق-نماد-وحدت-است
کارشناس مسائل سیاسی گفت: سفر رئیس‌ جمهور ایران به عراق نمادی از وحدت و انسجام مسلمانان است.

زهرا اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه سفر رئیس‌جمهور ایران به عراق نمادی از وحدت و انسجام مسلمانان است اظهار کرد: این سفر عزم مشترک برای تقویت ارتباطات در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصاد، علم، صنعت، کشاورزی، هنر و ادبیات میان دو کشور را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه هدف از این اقدام این بود که به دنیا نشان دهیم که اتحاد و یکپارچگی بین جوامع رمز موفقیت ملت‌های اسلامی در حوزه‌های مختلف است ابراز کرد: در این راستا، تجار، دانشگاهیان، علما و صنعتگران دو کشور بتوانند ارتباط نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این سفر، تحولات فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه است تصریح کرد: پزشکیان بار دیگر تأکید کرد که بغداد و تهران در مخالفت با این جنایات هم‌صدا هستند و مشکل فلسطین مشکل تمام مردم آزاده جهان اسلام است.

وی گفت: این هم‌صدایی در سخنان نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور عراق نیز منعکس شد و مقامات عراقی بر ضرورت توقف نسل‌کشی در حق مردم غزه تأکید کردند.

کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: در مراسمی که به‌همین منظور در بصره برگزار شد، عشایر و نخبگان این منطقه به‌عنوان نشانه‌ای از محبت و اتحاد، عبای عربی بر تن دکتر پزشکیان کردند و این اقدام نشان‌دهنده این است که رئیس‌ جمهور ایران از خود آن‌هاست.

اسماعیلی افزود: اتحاد و یکپارچگی بین ملل مختلف باعث پیروزی در عرصه‌های مختلف است وحدت رمز پیروزی برای هر کشور غیور و سرافرازی است.

وی عنوان کرد: رژیم منحوس صهیونیستی جنایات زیادی در غزه و فلسطین انجام داده است و سازمان ملل نسبت به این مهم فقط سکوت کرده است.

کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: همه کشورهای مسلمان باید دست در دست هم دهند و مشکل غزه را جدی بگیرند چراکه سکوت آنان تأیید این جنایات و شریک جرم بودن آن‌ها در این موضوع است. 

اسماعیلی تأکید کرد: سفر رئیس جمهور به عراق از نظر راهبردی مهم است و باعث تقویت روابط دوجانبه و حل مسائل منطقه‌ در زمینه‌های امنیت اقتصادی می‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر