logo
امروز : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۸
[ شناسه خبر : ۴۰۵۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

اصلاحات علیه اصلاحات!

اصلاحات-علیه-اصلاحات!
در شرایطی که انتظار می‌رود هم حزبی‌های رئیس جمهور که مدعی هستند عامل پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری شدند، از وی در برابر تخریب‌ها دفاع کنند اما سکوت تنها موضعی است که اتخاذ کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی راه‌دانا؛ در حالی دولت چهاردهم چند هفته‌ای است که کار خود را رسماً آغاز کرده و وزرا رسماً در وزارتخانه‌ها مشغول به کار هستند که همچنان موج تخریب‌ها و فشارها علیه دولت از سوی جریان اصلاح‌ طلب سیر صعودی دارد.

بیشتر بخوانید

آنچه مسلم است طیف رادیکال اصلاح طلب از عملکرد رئیس جمهور در چینش کابینه همچنان دلخور است از این‌رو اقدام به فشار بر دولت و تخریب برخی عملکردهای اعضای آن را در دستور کار خود قرار داده است.

مخالفت‌های گاه و بی‌گاه هم حزبی‌های رئیس جمهور با وی در حالی است که جریان رقیب پزشکیان در دوران انتخابات به طور مستمر بر همراهی با دولت برای پیشرفت کشور تاکید دارد.

مجلس شورای اسلامی به همه وزرای پیشنهادی پزشکیان رای اعتماد داد تا به تعبیر رهبر انقلاب بدون فوت وقت کابینه تشکیل شده و قوه مجریه کار خود را با سرعت آغاز کند.

با این حال برخی چهره نزدیک به تشکیلات حزبی پزشکیان دست از سنگ‌اندازی در مسیر دولت بر نمی دارند.

در حالی که این طیف از اصلاحات اعتقاد دارد وزرای دولت اصلاح طلب نیستند و بر آمده از دولت وفاق ملی پزشکیان هستند، این روزها برای انتخاب استانداران در حال تحمیل حداکثر فشار به دولت هستند.

رسول منتجب نیا در تازه‌ترین اظهاراتش گفته است همه استانداران باید اصلاح طلب باشند.

او این را هم گفت که هیات دولت باید اصلاح طلبی باشد، حتی معاونان وزرا هم باید اصلاح طلب باشند.

اظهاراتی که هدفش ایجاد تنش و اختلاف در درون دولت است البته به اینجا ختم نمی‌شود به‌طوری که این چهره اصلاحاتی معتقد است اگر مردم می‌دانستند که پزشکیان دولت وفاق ملی را تشکیل خواهد داد به او رای نمی‌دادند.

عباس آخوندی هم در اظهاراتی عراقچی، وزیر امور خارجه دولت را به خاطر بیان اولویت‌های سیاست خارجی دارای توهم خوانده بود تا او هم در همراهی با حزب مطبوعش نشان دهد پزشکیان و اختیاراتش در چینش کابینه برایش چندان اهمیت و جایگاهی ندارد. 

این اظهارات در تخریب و اعمال فشار به دولت در حالی رخ می‌دهد که هیچ چهره رسمی در دولت بنای پاسخ به اصلاح طلبان تندرو را ندارد.

الیاس حضرتی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت است و وظیفه دارد از دولت در برابر فضاساز‌های رسانه‌ای دفاع کند با این حال اما به نظر می‌رسد فعلا سکوت اصلی‌ترین استراتژی چهره هایی است که در دولت مسئولیت گرفتند اما از ایستادن پشت رئیس جمهور امتناع می‌کنند.

عبدالرحیم فیاضی، نماینده مردم نور و محمودآباد گفت: اصلاح طلبان از همان دوران تبلیغات انتخاباتی دلشان نمی‌خواست از پزشکیان حمایت کنند چون دکتر پزشکیان سابقه عقلانی و منطقی در مواجهه با مسائل را دارد. آن‌ها به دنبال چهره‌ای رادیکال بودند تا سیاست هایشان را در دولت اجرایی کند.

وی این را هم گفت که پزشکیان در دوران نمایندگی مجلس نشان داده که تحت تاثیر تندروی‌ها قرار نمی‌گیرد از این رو اصلاح طلبان بنای تخریب و فشار بر دولت وی را گذاشتند.

در حالی که پزشکیان در تلاش است تا تمرکز دولت را بر مسائل معیشتی و اقتصادی معطوف کند اما به نظر می‌رسد چپ‌های رادیکال بندر پی آن هستند تا دولت را از ریل اصلی خود منحرف کرده و درگیر دعواهای سیاسی کنند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر